Dolgo se je šušljalo in ugibalo - zdaj je jasno. Pri Dacii so držali obljubo in model Spring bo jeseni gotovo najcenejši pravi štirisedežni avtomobil na trgu
Kakšnega pol leta pred začetkom prodaje pri nas so pri Dacii že sporočili novico, s katero so šokirali tekmece - najcenejši model Spring si boste lahko omislili za manj kot 13 tisočakov (po odšteti subvenciji), kar je ne glede na kompaktne dimenzije (3,73 metra), dokaj rezervirano moč motorja in čisto povprečen doseg res izjemna cena. Če državna subvencija ne bi imela takšnih omejitev (višina 4500 eur, vendar ne sme presegati 20 odstotkov vozila), pa bi lahko bila celo precej nižja od 12 tisočkakov! Kar je nazorno prikazala Nemčija - tam je mali SUV na voljo celo za manj kot 11 tisočakov!
Pri Dacii so držali obljubo in izkoristili vso nakopičeno znanje v skupini Renault Nissan, kjer imata oba partnerja desetletne izkušnje z električnimi vozili, pri Dacii pa znajo konstruirati in izdelati cenovno dostopen model. Tako so platformo našli pri majhnem SUV-ju, narejen za Indijo (Kvid), ki so ga potem s pomočjo Renaultovih in Nissanovih inženirjev preuredili za potrebe e-pogona, hkrati pa se povezali s Kitajskim partnerji, predvsem za dobavo baterije in drugih pogonskih delov. Seveda bodo model Spring tudi izdelovali v Kitajski tovarni.
Pri Dacii so ponosni na dejstvo, da jim je uspelo pripraviti baterijsko električen mestni model z videzom SUV-ja, torej v problematičnem (v smislu zaslužka) segmentu A narediti model, ki bo tudi tovarni prinašal dovolj zaslužka. In bo hkrati lahko nagovoril 15 milijonov voznikov v Evropi v tem segmentu.
S tehničnega stališča je to že mali čudež, toda pri Dacii so vedeli, da za mestne in primestne potrebe ljudje ne potrbujejo velike baterije ali velike moči motorja. Zato so v dno spravili baterijo z navidezno skromno zmogljivostjo 27,4 kWh (pozor - gre za neto, torej uporabno moč), ki poganja motor z zgolj 33 kW/45 KM (in 125 Nm). Kljub temu bo moč baterijo polniti z več močmi, tudi z enosmernim tokom (do 30 kW). Kako prepričani so v svoje delo govori tudi osemletna garancija na baterijo!
Tovarna komunicira 230 km dosega (WLTP), v mestni vožnji pa celo dobrih 300! No, poleg kompaktnosti je zato zaslužna predvsem nizka teža, saj Spring prinese na tehtnico borih 970 kilogramov! Za avtomobil, kjer le baterija (z nosilci in okvirjem) tehta 210 kilogramov, je to res malo.
Kljub temu, pa pri Dacii trdijo, da gre za avto, ki bo veliko večino svojega časa preživel v mestu, v centrih (kljub SUV izgledu in 15 cm oddalejenosti od tal), kjer dnevno vozniki velikih mest prevozijo manj kot deset kilometrov, zato je doseg res omembe vreden (seveda bo realno vrednost treba šele oceniti). In da so zmoglivosti res pisane na kožo urbanim sredinam govori tudi najvišja hitrost - ta je omejena na 125 km/h.
V mreži Renault bodo pričeli poleti z zbIranjem naročil, jeseni sledijo dobave. Dva opremska paketa bosta možna, v obeh pa je kar nekaj opreme. Sledi še model za souporabo (Car sharing) in celo t.i. Cargo model za dostavo do vrat ali za mobilnost zadnjega kilometra, ki bo preurejen za dostavo in obrtniško rabo (brez zadnje klopi), s prostornino tovornega prostora 1,2 kubičnega metra in nosilnostjo 325 kg.
Preberite še:
Novo na Metroplay: Novinar izza nagrade | N1 podkast s Suzano Lovec