To so finalisti izbora za Evropski avto leta, ki bo letos potekal nekoliko drugače

Letošnja razglasitev bo na novi lokaciji in v novem, precej zgodnejšem terminu.

To so finalisti izbora za Evropski avto leta, ki bo letos potekal nekoliko drugače (foto: Car of the year) Car of the year
25. 11. 2022

Danes se v Sloveniji zaključuje izbor za Slovenski avto 2023, ki seveda ni edini izbor, zanimiv za slovenske kupce. Takšen je tudi tradicionalen izbor za Evropski avto leta, ki ima še veliko daljšo zgodovino, saj sega v 60. leta prejšnjega stoletja. Tudi omenjeni izbor, v katerem za razliko od domačega sodelujejo zgolj avtomobilski novinarji, sedaj prehaja v zaključno fazo.

Preberite še: Evropski avto leta 2022: Končno jim je uspelo slaviti!

61 žirantov iz skupno 23 držav (slovenske barve tudi tokrat zastopa Sebastjan Plevnjak) je izbralo sedem kandidatov, ki se bodo potegovali za laskavi naziv. Kio EV6 bo tako na vrhu nadomestil eden izmed sedmerice (oziroma osmerice): Jeep Avenger, Kia Niro, Nissan Ariya, Peugeot 408, Renault Austral, Subaru Solterra/Toyota bZ4x (gre za tehnološko enaka avtomobila) ali pa Volkswagen ID Buzz.

Izbor pa bo – po treh letih v izolaciji – letos najverjetneje spet nekoliko bolj odprt in izveden v družbi novinarjev. Hkrati se seli tudi v nov termin in na novo lokacijo. Po selitvi ženevskega salona v Katar bo izbor vsaj letos (verjetno pa tudi v prihodnje) potekal v sklopu mednarodnega avtomobilskega salona v Bruslju. Ta je sicer na sporedu nekoliko prej, kar pomeni, da bo Evropski avto leta 2023 znan že 13. januarja prihodnje leto in ne šele v začetku marca.

Preberite še: Glasujte za Slovenski avto leta 2023: razkrivamo nagrade!

Sicer se tudi na letošnjem izboru jasno kažejo trendi, ki smo jim že lep čas priča. Po tem, ko je Kia EV6 lani postala drugi povsem električni avtomobil, ki je osvojil laskavi naziv, so letos med nominiranci za naslov kar štirje izključno električno gnani avtomobili (če Subarujevega oziroma Toyotinega predstavnika obravnavamo ločeno), vsi drugi pa ponujajo možnost električnega ali pa vsaj priključno-hibridnega pogonskega sklopa.