Najcenejši je kitajski električni malček, sicer pa je velika gneča pri cenah, ki se vrtijo okoli petnajstih tisočakov.
Novih avtomobilov, ki bi jih slovenski kupci kupili za manj kot 10.000 evrov, na slovenskem trgu že nekaj časa ni več. Podražitve v zadnjih letih so se zgodile tudi cenovno najbolj občutljivem razredu majhnih avtomobilov, ki jih je tudi iz leta v leto manj.
Tako je tudi pri petih najcenejših modelih treba pripraviti nekaj dodatnega denarja – tudi do skoraj pet tisočakov nad nekdanjo »magično mejo« in to kljub popustom, ki jih nudiju prodajalci oziroma uvozniki. Prvovrstno presenečenje je med najcenejšimi avtomobili, ki so na voljo slovenskim kupcem, prav na vrhu, kajti prvič se je zgodilo, da je najcenejši avtomobil kitajskega porekla in da ima električni pogon.
1. mesto: Leapmotor T03 – 11.990 evrov
Leapmotor T03 je trenutno tisti, za katerega je treba na slovenskem trgu odšteti najmanj denarja. Do letos skoraj neznani električni avtomobil, ki v dolžino meri skromnih 3,62 metra in ga poganja električni motor s 70 kilovati (95 KM) je uradno sicer naprodaj za 18.990 evrov, a je pri nakupu s financiranjem mogoče uveljaviti 1.500 evrov uvoznikovega popusta in 6.500 evrov državne spodbude za električne avtomobile, tako, da je končna cena 11.990 evrov.
2. mesto: Mitsubishi Space Star – 12.890 evrov
Mitsubishijev najmanjši evropski model je reden gost med najcenejšimi avtomobili na slovenskem trgu. Tokrat je osvojil drugo mesto, od osnovne cene 13.890 evrov je mogoče odšteti še tisoč evrov uvoznikovega popusta in ga kupiti za 12.890 evrov. Izbira je nekoliko omejena, na voljo je samo 1,0-litrski bencinski motor z 59 kilovati (80 kM), izbirati je mogoče le med srebrno in rdečo barvo, na zalogi pa so avtomobili samo avtomobili z drugim nivojem opreme.
3. mesto: Hyundai i10 - 14.465 evrov
Najmanjši Hyundaijev model dobro kljubuje letom in tekmecem, ki jih v tem velikostnem razredu ni več prav veliko. Za ceno 14.465 evrov je na voljo oblikovno sodoben in privlačen petvratni avtomobil, ki ga je v dolžino za 3,67 metra in ima razmeroma prostorsko skromen prtljažnik. Poganja ga 1,0-litrski trivaljni bencinski motor s 46 kilovati (63 KM), ki je povezan s 5-stopenjskim ročnim menjalnikom. Navedena cena je brez popustov, ki jih uvoznik trenutno ne navaja.
4. mesto Dacia Sandero – 14.900 evrov
Zanimivo je, da avtomobil nizkocenovne znamke, ki že nekaj let na evropskem trgu odsega odlične prodajne rezultate in je pogosto v samem vrhu prodajne lestvice, ni najcenejši na slovenskem trgu, je pa zato največji in najprostornejši med peterico modelov z najugodnejšimi cenami. S »prilagajanjem« cene so avtomobil nadgradili z nekaj dandanes nepogrešljivimi elementi in deli opreme za udobje. Osnovni pogonski stroj je 1,0-litrski prisilno polnjeni bencinski trivaljnik s 67 kilovati (91 KM).
5. Mesto: Kia Picanto in Opel Corsa – 14.999 evrov
Kot omenjeno na začetku, je pri cenovnem mejniku precejšnja gneča. Tako sta se na petem mestu najcenejših avtomobilov znašla dva, Kia Picanto in Opel Corsa. Kiin malček je že nekaj časa v senci svojega sorodnika Hyundaija i10, ki je za prgišče evrov dražji, medtem ko sta mehanska osnova in 1,0 litrski motor enaka.
Pri Oplu so po razmeroma skoromnih rezultatih svojega najmanjšega modela, ki si deli osnovo s Citroenom C3 in Peugeotom 208, še enkrat razmislili in prilagodili ceno osnovno opremljene izvedbe. Motor v nosu je 1,2-litrski prislino polnjeni trivaljnik s 74 kilovati (100 KM) znižana cena pa je nastala s pomočjo popusta pri nakupu s financiranjem in dodatnega akcijskega popusta v skupni višini 1.950 evrov