Uporaba silhuet policistk in policistov je v preteklosti že potrdila pozitivne učinke na prometno varnost.
S pomladjo, ko se, delno zaradi sproščanja epidemioloških razmer delno pa zaradi lepšega vremena, število udeležencev v prometu povečuje, na ceste prihajajo tudi novi policisti. No, pravzaprav silhuete policistk in policistov, ki so se v preteklosti že izkazale učinkovite za doseganje nižjih hitrosti in za občutno zmanjšanje prekrškov.
Agencija za varnost prometa (AVP) je danes Policiji v uporabo predala 16 silhuet policistk in policistov z radarjem, za vsako policijsko upravo sta namenjeni po dve silhueti. Kot opažajo v AVP, se namreč obseg prometa povečuje iz tedna v teden, na cestah je vse več kolesarjev in pešcev, začela se je že tudi motoristična sezona.
Meritve z radarji potrdile učinkovitost
Namen silhuet v naravni velikosti je dvig prometne varnosti, saj se je tak ukrep v preteklosti že izkazal kot pozitiven. Rezultati tedaj, ko je AVP s pomočjo stacionarnih merilnikov hitrosti že preizkusila vpliv silhuet na umirjanje prometa, so pokazali padec povprečnih hitrosti na merjenih odsekih do 20 odstotkov. Znižalo se je tudi število ugotovljenih prekrškov.
Številke so zgovorne: na lokaciji meritev z omejitvijo hitrosti 40 kilometrov na uro se je število ugotovljenih prekrškov zmanjšalo za 68 odstotkov, na lokaciji meritev z omejitvijo hitrosti 50 kilometrov na uro pa za kar 89 odstotkov.
»Silhuete imajo neposreden pozitiven učinek na umirjanje prometa, ki s tem postaja varnejši za vse udeležence. Agencija za varnost prometa se je zato ob povečevanju obsega prometa odločila za širitev tega preventivnega ukrepa,« je ob tem dejal direktor Agencije za varnost prometa Jože Hribar, ki tudi apelira na voznike, naj spoštujejo vsa cestnoprometna pravila in hitrost vožnje prilagodijo razmeram na cesti.
Vodja Sektorja prometne policije Ivan Kapun pa pravi: »V preteklosti je Policija silhuete uporabljala predvsem na odsekih cest, kjer se je stanje varnosti cestnega prometa poslabšalo in na odsekih cest, ki jih za svojo vožnjo pogosto uporabljajo motoristi. Primer dobre prakse so aktivnosti v dolini Soče, kjer so se silhuete pokazale kot učinkovito preventivno sredstvo.«
Najbolj ranljiva skupina udeležencev so - pešci
Kot razkriva statistika prometne varnosti, je med ranljivimi skupinami udeležencev stanje najbolj zaskrbljujoče pri pešcih. Letos so zabeležili 66 prometnih nesreč z udeležbo pešca. Do vključno sedmega marca so življenje izgubili kar 4 pešci, noben pa ni bil povzročitelj prometne nesreče, v kateri je umrl. Trinajst pešcev je bilo hudo, 34 pa lažje telesno poškodovanih. V enakem obdobju lani je bilo 144 prometnih nesreč z udeležbo pešca, 1 je umrl, 24 pešcev je bilo hudo, 117 pa lažje telesno poškodovanih.