Evropski parlament je odobril revizijo predpisov EU o vozniških dovoljenjih. Poleg novih zahtev za voznike začetnike, uvaja tudi neobvezne preglede za voznike pri 70 letih in digitalno vozniško dovoljenje
V prihodnosti bodo vozniki začetniki bolje obveščeni o nevarnostih, kot so mrtvi koti in uporaba pametnih telefonov v prometu. Intenzivneje bodo v izobraževanju obravnavali tudi zaščito ranljivih udeležencev v prometu, kot so otroci, kolesarji in pešci.
Poleg tega bo uvedeno digitalno vozniško dovoljenje, ki bo dostopno prek pametnega telefona, v vsej Evropski uniji naj bi ga uvedli najkasneje do leta 2030.
S kategorijo B skupna dovoljena masa 4.25 tone
Poskusno obdobje najmanj dveh let, ki že velja v Nemčiji, bo postalo obvezno po vsej Evropi. V tem obdobju bodo v vseh državah članicah veljale strožje kazni za kršitve v zvezi z alkoholom ali drogami.
Poleg tega bo po vsej Evrospki uniji uvedena spremljevalna vožnja od 17. leta starosti (BF17). Države članice bodo imele tudi možnost ponuditi spremljevalno vožnjo za razrede tovornjakov, kot so C, C1 in C1E.
Imetniki vozniškega dovoljenja kategorije B bodo v prihodnje lahko vozili avtodome z dovoljeno skupno težo do 4,25 tone. Odvisno od države članice bodo morda potrebna dodatna usposabljanja ali testi.
Auto Club Europe (ACE) to prilagoditev ocenjuje pozitivno, saj prejšnja omejitev 3,5 tone ni bila zadostna za številne sodobne avtodome.
Zdravstveni pregledi za starejše voznike ne bodo obvezni
Zdravstveni pregled za voznike stare 70 let in več z novo direktivo ni postal obvezen. V prihodnje bodo države članice same odločale, ali so pri izdaji ali podaljšanju vozniškega dovoljenja potrebni zdravniški pregledi ali so dovolj samoocene.
ACE meni, da so obvezni testi ali splošne samoocene problematične in namesto tega priporoča prostovoljne vožnje s prijavo, da se praktično oceni varnost vožnje starejših.
Priznavanje preklica vozniškega dovoljenja v celotni EU
Preklic, začasna ukinitev ali omejitev vozniškega dovoljenja bo v prihodnje priznana v vseh državah članicah. Prej so prepovedi vožnje pogosto veljale le v državi, kjer je bil prekršek storjen.
Nova uredba bo po vsej EU uveljavljala sankcije za prekrške, kot so vožnja pod vplivom alkohola, znatna prekoračitev hitrosti, vožnja pod vplivom drog ali hude nesreče.