Toliko bo treba odšteti za novega VW Multivana

17. 10. 2021 | Matjaž Gregorič
Deli

V tovarni v Hannovru se je začela serijska proizvodnja, novinec bo v kratkem tudi na slovenskih cestah.

Kljub izzivom, ki jih povzroča pandemija koronavirusa, in težkim razmeram glede dobave nekaterih delov, se serijska proizvodnja novega Multivana začenja po načrtih. Začetek proizvodnje je mejnik v procesu obsežnega preoblikovanja glavne tovarne v znamke Volkswagen Gospodarska vozila Hannovru, kjer trenutno potekajo priprave na izdelavo električnega modela ID.Buzz , ki se bo začela prihodnje leto. V proizvodnem oddelku poleg priprav za nove modele izvajajo usposabljanja zaposlenih za nove proizvodne procese in postopen prehod na električno mobilnost.

Novi Multivan je prvo vozilo, ki ga v Hannovru izdelujejo na platformi MQB. Konceptualno gre za velik preskok, saj bo novinec imel tudi priključno hibridni pogonski sklop. Nova generacija uspešnega velikoprostorca je lažja in s količnikom zračnega upora 0,30 bolj aerodinamična, dolžinski prirastek je skoraj sedem centimetrov in Multivan je zdaj dolg 4,97 in širok 1,94 metra (plus 3,7 cm). Ob tem pa z 1,90 metra višine za 4,7 centimetra nižji od predhodnika. Občutno se je povečala medosna razdalja ki je zdaj 3,12 metra - to je 12,4 centimetra več in zato je  v notranjosti več prostora. Kot alternativa je na voljo podaljšana različica z enako medosno razdaljo in s 5,17 metra dolžine, kar je za dobrih 13 centimetrov manj kot pri T6 v daljši izvedbi.

Hibrid, ki ga poznamo

Pri priključno hibridno izvedbi, imenovan eHybrid, s sistemsko močjo 160 kilovatov (218 KM) pogonske naloge družno opravljata 1,4-litrski turbobencinski motor in elektromotor, ki ga z energijo oskrbuje baterija z zmogljivostjo 13 kilovatnih ur (kWh). S povsem napolnjeno bo Multivan brez hrupa in izpustov lahko prevozil okoli 50 kilometrov, kar bo primerno predvsem za mestne vožnje.

V začetku prodaje je Multivan na voljo z 1,5 litrskim ali 2,0-litrskim prisilno polnjenim štirivaljnikom s 100 kilovati (136 KM) oziroma 150 kilovati (204 KM), prihodnje leto pa se jima bo pridružil še 2,0-litrski štirivaljni turbodizel s 110 kilovati (150 KM). Pri vseh bo za prenos moči serijsko zadolžen 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik DSG, pri električno hibridni različici je menjalniška avtomatika 6-stopenjska.

Pri uvozniku Porsche Slovenija Multivana pričakujejo že kmalu po uradni predstavitvi v začetku novembra, ko bomo zbirali prve vozne vtise. Osnovna izvedba z  2,0-litrskim bencinskim štirivaljnikom stane 43.500, priključno hibridna pa 49.600 evrov

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj