Toliko bo treba odšteti za novega VW Multivana

V tovarni v Hannovru se je začela serijska proizvodnja, novinec bo v kratkem tudi na slovenskih cestah.

Toliko bo treba odšteti za novega VW Multivana (foto: VW) VW
17. 10. 2021

Kljub izzivom, ki jih povzroča pandemija koronavirusa, in težkim razmeram glede dobave nekaterih delov, se serijska proizvodnja novega Multivana začenja po načrtih. Začetek proizvodnje je mejnik v procesu obsežnega preoblikovanja glavne tovarne v znamke Volkswagen Gospodarska vozila Hannovru, kjer trenutno potekajo priprave na izdelavo električnega modela ID.Buzz , ki se bo začela prihodnje leto. V proizvodnem oddelku poleg priprav za nove modele izvajajo usposabljanja zaposlenih za nove proizvodne procese in postopen prehod na električno mobilnost.

Novi Multivan je prvo vozilo, ki ga v Hannovru izdelujejo na platformi MQB. Konceptualno gre za velik preskok, saj bo novinec imel tudi priključno hibridni pogonski sklop. Nova generacija uspešnega velikoprostorca je lažja in s količnikom zračnega upora 0,30 bolj aerodinamična, dolžinski prirastek je skoraj sedem centimetrov in Multivan je zdaj dolg 4,97 in širok 1,94 metra (plus 3,7 cm). Ob tem pa z 1,90 metra višine za 4,7 centimetra nižji od predhodnika. Občutno se je povečala medosna razdalja ki je zdaj 3,12 metra - to je 12,4 centimetra več in zato je  v notranjosti več prostora. Kot alternativa je na voljo podaljšana različica z enako medosno razdaljo in s 5,17 metra dolžine, kar je za dobrih 13 centimetrov manj kot pri T6 v daljši izvedbi.

Hibrid, ki ga poznamo

Pri priključno hibridno izvedbi, imenovan eHybrid, s sistemsko močjo 160 kilovatov (218 KM) pogonske naloge družno opravljata 1,4-litrski turbobencinski motor in elektromotor, ki ga z energijo oskrbuje baterija z zmogljivostjo 13 kilovatnih ur (kWh). S povsem napolnjeno bo Multivan brez hrupa in izpustov lahko prevozil okoli 50 kilometrov, kar bo primerno predvsem za mestne vožnje.

V začetku prodaje je Multivan na voljo z 1,5 litrskim ali 2,0-litrskim prisilno polnjenim štirivaljnikom s 100 kilovati (136 KM) oziroma 150 kilovati (204 KM), prihodnje leto pa se jima bo pridružil še 2,0-litrski štirivaljni turbodizel s 110 kilovati (150 KM). Pri vseh bo za prenos moči serijsko zadolžen 7-stopenjski samodejni dvosklopčni menjalnik DSG, pri električno hibridni različici je menjalniška avtomatika 6-stopenjska.

Pri uvozniku Porsche Slovenija Multivana pričakujejo že kmalu po uradni predstavitvi v začetku novembra, ko bomo zbirali prve vozne vtise. Osnovna izvedba z  2,0-litrskim bencinskim štirivaljnikom stane 43.500, priključno hibridna pa 49.600 evrov