Glavnina sredstev je bila zbranih s pomočjo kreditov, več deset milijard pa je bilo zbranih tudi s pomočjo obveznic.
Avtomobilski proizvajalci so ob izbruhu krize zaradi koronavirusa hitro sprožili ukrepe, s katerimi si bodo poskušali zagotoviti svoj obstoj, predvsem pa so začeli iskati finančne vire, s katerimi si bodo zagotovili nadomestilo za izpad dohodka, nastalega ob zaprtju tovarn. Ne nazadnje je bil v Evropi upad prodaje zgolj v mesecu aprilu kar 76-odstoten, podobna pa je situacija tudi vsepovsod drugje po svetu.
Od sredine marca so si tako avtomobilski proizvajalci po vsem svetu kljub situaciji po podatkih Bloomberga na različne načine izposodili ali pridobili kar 155 milijard dolarjev oziroma slabih 142 milijard evrov. Slabi 102 milijardi evrov so ob tem od sredine marca zbrali s pomočjo različnih posojil, kar je več kot v osmih mesecih pred tem, 40 milijard pa so zbrali s pomočjo izdanih obveznic – več kot v kateremkoli drugem četrtletju pred tem.
V Evropi na prvem mestu
Več kot tretjino zgornjega zneska so ob tem najela avtomobilska podjetja iz Evrope: 43 milijard s pomočjo najema kreditov, 17,4 milijarde pa s pomočjo izdaje obveznic. Sicer pa je daleč na prvem mestu proizvajalcev po količini izposojenega denarja koncern Daimler, kjer so si za zagotovitev prihodnosti izposodili 12 milijard evrov, ob tem pa izdali za tri milijarde evrov obveznic. Na drugem mestu je italijanski Fiat Chrysler Automobiles s 6,8 milijarde evrov vrednim posojilom, tretji je s petimi milijardami Renault.
No, največjo pomoč so si medtem v svetovnem merilu zagotovili pri ameriškem General Motorsu. Podjetje, ki si med drugim lasti tudi znamki Chevrolet in Buick, je namreč za potrebe delovanja v prihodnje zbralo 19,7 milijarde evrov – 14,7 milijarde prek različnih kreditov, pet milijard pa s pomočjo obveznic.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del