Toliko stane vzdrževanje Bugatti Chirona Pur Sport

29. 9. 2021 | Jure Šujica
Deli

Za letno vzdrževanje jepotrebno odšteti preko 100.000 evrov, številka pa ni dosti nižja tudi, če vozilo zgolj stoji v garaži

Bugatti Chiron ni avtomobil, ki bi bil le zaradi svoje redkosti in visoke cene nedosegljiv 99 in več odstotkom zemljanov. Nakup takšnega avtomobila je namreč zgolj začetek zanimive, a hkrati izjemno drage avanture, saj malodane vsak servisni pregled stane vsaj toliko kot znaša povprečna bruto letna plača v Sloveniji. Hkrati tako zmogljiv avtomobil prav posebno nego in redno menjavo komponent, na katere pri običajnem avtomobilu ne bi niti pomislili.

Kakšni so torej stroški vzdrževanja dobrega dva milijona evrov vrednega Bugatti Chirona Pur Sport je v Maleziji preveril avtomobilski navdušenec Muhammad Al Qawi Zamani. Ob tem je preveril zneske za vse rezervne dele, ki jih je potrebno zamenjati v štirih letih lastništva, pri čemer pa je h končnemu znesku potrebno dodati še dajatve, obračun opravljenega dela in še kaj. In glede na to, da se dela loti ekipa desetih mehanikov, ki jih po svetu razpošilja tovarna (potne stroške pa jasno plača lastnik avtomobila), predstavlja potrošni material le del stroškov.

Tako kot pri vsakem avtomobilu se turi pri Chironu servisni postopek prične z menjavo olja, filtrov in ostalega. Ta postopek je potrebno opraviti 'le' na 14 mesecev oziroma na vsakih 16.000 kilometrov, zajema pa menjavo olja (Castrol Edge Fluid Titanium Technology SAE 10W-60), hladilne tekočine, olji filter in pa 16 vijakov za drenažo oljnega korita. Relativno 'osnovno' opravilo torej, ki pa bo lastnikovo denarnico olajšal za, preračunano, 21.271 evrov. Od tu naprej pa gredo zneski v nebo.

Skupaj z menjavo olja je namreč potrebno zamenjati tudi platišča in pnevmatike, ki skupaj stanejo slabih 50.000 evrov. Po potrebi je nato potrebno zamenjati še zavorne ploščice, čeljusti, kolute, zavorno tekočino in vode za tekočino, kar bo, vključujoč s čistilom zavornega sistema naneslo dodatnih 100.000 evrov. V kolikor bi se odločili za pnevmatike Michelin Pilot Sport Cup 2R, namenjene uporabi na dirkališču, je potrebno dodati še 30.000 evrov.

Menjati potrebno tudi rezervoar

Ti stroški se torej pojavljajo vsako leto oziroma na leto in pol, sledijo pa še stroški, ki se pojavljajo nekako na vsaka štiri leta. Ti zajemajo menjavo turbo puhal in in usmernikov svežega zraka v motor – za vse skupaj je potrebno odšteti skoraj 41.000 evrov. Za nov rezervoar goriva, izdelanega iz vulkanizirane gume, več plasti ojačanih vlaken in kevlarja bo potrebno odšteti 37.400 evrov, 24.400 evrov pa bo potrebno odšteti še za fine nastavitve motorja.

Skupen strošek vzdrževanja Chirona torej – kot rečeno brez dajatev, davkov in upoštevanega dela – stane kar 407.577 evrov ali dobrih 100.000 evrov na leto, brez morebitnih izrednih servisov ali popravil. Mimogrede, visoki stroški se obetajo tudi lastnikom Chironov, ki so vozila kupili kot naložbe in jih ne uporabljajo. Bugatti je namreč tudi zanje pripravil program vzdrževanja, ki bo njihove denarnice vsakih 14 mesecev olajšal za 89.337 evrov.

Preberite še:

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj