"Tovornjake na vlake!"

18. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli

Poteza pa se že kaže tudi v bistveno manjših vplivih na okolje.

Tovornjaki so tudi pri nas in še posebej v času kolon ter zastojev največkrat tisti, nad katere vozniki stresajo gnev: da jih je preveč, da so nevarni, da vozijo na premajhni varnostni razdalji, da uničujejo ceste… Krivi so za številne zaplete na cesti in nemalokrat lahko slišimo, vidimo in beremo zapise v slogi 'tovornjake na vlake' ter podobno. Pri Volvu pa so to idejo vzeli povsem resno in tako že opažajo pozitivne učinke svoje odločitve.

Pri Volvu so tako v sklopu akcijskega načrta za zaščito okolja, predstavljenega v začetku leta uvedli dve železniški povezavi med tovarno v belgijskem Gentu in pa dvema skladiščema v severni Italiji in Avstriji, po katerih sedaj poteka transport novih avtomobilov na omenjeni lokaciji. Količina v zrak izpuščenih plinov CO2 je v prvem primeru kar za 75 odstotkov nižja, kot če bi transport še naprej opravljali s tovornjaki. V drugem primeru je znižanje 40-odstotno.

Tudi izven Evrope

Omenjeni potezi sta dva izmed pomembnih korakov znamke na poti do klimatske nevtralnosti, kar želijo pri Volvu doseči do leta 2040. Ob tem nameravajo že do leta 2025 svoj ogljični odtis zmanjšati za 40 odstotkov v primerjavi s stanjem iz leta 2018. »Ko smo predstavili načrt občutnega znižanja izpuščenih emisij smo bili pri tem skrajno resni. Naša logistična mreža je sicer le del teh načrtov, a vsekakor pomemben del. To je tudi primer naše predanosti k zmanjšanju vplivov na okolje s premišljenimi in odločnimi potezami,« je dejal Javier Varela, podpredsednik oddelka za logistiko pri Volvu.

Volvo, ki sicer ni prvi avtomobilski proizvajalec, ki se je odločil za tovrstno potezo – pozorni bralci ste verjetno že večkrat opazili železniške kompozicije, polne vozil znamke Mercedes-Benz na poti iz Stuttgarta preko Kranja in Ljubljane do Kopra – pa želi to idejo širiti tudi globalno. Tako so že vzpostavili tudi povezavo med Gentom in pa njihovo kitajsko tovarno, v načrtu pa je tudi povezava z distribucijskim centrom v Rusiji, na vlakih pa že prevažajo tudi nove avtomobile, izdelane v ameriški tovarni Charleston.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja