Toyotino prvo povsem električno vozilo je prostoren SUV z imenom bZ4X, ki predstavlja novo Toyotino podznamko “beyond Zero”.
Pri Toyoti so predstavili svojo električno podznamko “beyond Zero”, kar je tudi kratica imena. Novi bZ4X je udoben in prostoren SUV, ki uporablja novo prilagodljivo platformo e-TNGA, namenjeno električnemu pogonu. V primerjavi s priljubljenim Toyotinim SUV-jem RAV4 ima bZ4X za 16 cm daljšo medosno razdaljo, je nižji za 8,5 cm, vseeno pa je nekoliko manj radodaren s prtljažnim prostorom zadaj, ki ga ima 452 litrov (RAV4 ga ima 580 litrov). Ni pa znano, ali ima prostor za prtljago tudi spredaj (t.i. front trunk ali frunk).
Toyota je razvila vzdržljiv baterijski sklop
Različici s sprednjim pogonom se obeta 150 kW moči in 265 Nm navora, štirikolesno gnanemu modelu pa dva 80 kW e-motorja na vsaki osi in 336 Nm navora. Različica s štirikolesnim pogonom zmore 217,5 konjskih moči in 336 Nm navora. Največja hitrost znaša 160 km/h, od 0 do 100 km/h pa pospeši v 7,7 sekunde. Toyota se je pri pogonu lahko naslonila tudi na Subarujevo znanje, saj je znamka v njihovi (delni) lasti, njihov model pa se bo imenoval Solterra. Največja hitrost AWD modela sicer znaša 160 km/h, od 0 do 100 km/h pa pospeši v 7,7 sekunde.
Pri bateriji z zmogljivostjo 71,4 kWh pričakujejo več kot 450 km dosega po WLTP merjenju. V desetih letih ali po 240.000 prevoženih kilometrih naj bi izgubila le deset odstotkov zmogljivosti. Polni se lahko največ s 150 kW moči, takrat je do 80 odstotkov kapacitete napolnjena v 30 minutah. Prihodnje leto bo bZ4X dobil možnost trifazenga polnilnika, izbrati pa je mogoče tudi solarno streho, ki lahko letno prispeva za 1.800 km dosega.
Konec s krmiljenjem, kot ga poznamo
Ena večjih zanimivosti je krmiljenje po žici ('bj wire'). Ja, bZ4X je prva Toyota, ki ne bo imela mehanske povezave med volanom in krmiljenimi kolesi. Sistem, ki jo bo nadomestil, se imenuje One motion grip control. S tem so volanski obroč popolnoma izolirali od vibracij, pridobili več prostora za noge in izboljšali ergonomijo. Pri obračanju pa tudi ni potrebe po polnem vrtenju volana, ampak je zato potreben manj kot obrat in pol. Zanimivo, da Toyota kljub temu omenja občutke na volanu, ki se prilagajajo glede na izbrane vozne nastavitve. Toyota še ni natančno pojasnila, katerim trgom bo ta sistem namenjen, vsekakor pa bodo (verjetno tudi v osnovnih modelih) ponujali tudi klasično mehansko rešitev.
V notranjosti "ravno prav"
Električna premiera prinaša tudi osvežen oblikovalski jezik. Za tematiko notranjosti so si izbrali švedsko filozofijo “lagom”, ki pomeni zmernost oziroma nekaj, kar je ravno prav. V novem bZ4X se odraža v udobju in prostoru, ki daje vtis dnevne sobe, pravijo pri Toyoti. Osrednji zaslon na dotik so namestili nizko, da ta čim manj ovira voznikov pogled. Voznikov instrumentni zaslon je na drugi strani nameščen visoko, skoraj nad volanom, še posebej, če boste izbrali volan v obliki jarema, ki sicer ni najbolj v skladu z “lagomom”.
Popolno predstavitev Toyotine električne premiere v Evropi je sicer moč pričakovati drugega decembra, ko se bodo odprla tudi naročila. Prvi podatki, ki so jih razkrili so sicer specifikacije modelov za japonski trg.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere