Japonska znamka je dolgo odlašala s povsem električnimi avtomobili, zdaj z novim križancem bZ4X postavlja temelje za čas, ko ne bo več termičnih motorjev.
Pred 25 leti je Toyota s prvo generacijo hibridnega Priusa prva začela utirati pot električni mobilnosti Precej neugleden avtomobil v svojem času ni uspel prepričati veliko kupcev, toda časi so se spremenili in noben avtomobilski proizvajalec danes ni več brez te pogonske tehnologije.
Od hibridnih do popolnoma električnih vozil je pravzaprav le majhen korak, vendar so si pri Toyoti vzeli veliko časa in šele to poletje prihaja na ceste električni novinec. Za skrivnostnim imenom modela se skriva sporočilo, tako, da "bZ" pomeni onkraj ničle, za trajnostno prihodnost, ki presega zgolj ničelne emisije. "4" pomeni velikost, "X" pa terensko naravnanost.
4,69 metra dolgi bZ4X je torej električni križanec z razgibano silhueto in sprednjim delom s kompleksnimi gubami in robovi ter izrazito ozkimi LED-žarometi. Te dizajnerske elemente naj bi imeli tudi bodoči modeli bZ, ki bodo nato postali nova podznamka. Zagonetno ime pomeni »beyond zero«, torej »beyond zero emissions«, kar je namig na cilje največjega avtomobilskega proizvajalca na svetu, da bo do leta 2035 prodajal samo električne avtomobile in do leta 2050 deloval popolnoma podnebno nevtralno.
bZ4X temelji na novi platformi e-TNGA, ki jo bodo uporabljali tudi prihodnji modeli. Pri tej arhitekturi se baterija popolnoma skrije v dno vozila, kar naj bi poleg nizkega težišča zagotavljalo dobro razmerje porazdelitve teže med sprednjo in zadnjo premo ter visoko togost.
Z medosno razdaljo 2,85 metra bZ4X premore do 16 centimetrov več prostora med osema kot trenutni RAV4. Tako nastane velikodušno oblikovana notranjost, v kateri je tudi v drugi vrsti dovolj prostora za noge, ramena in glavo, prtljažni prostor sprejme do 452 litrov. Voznika pričaka 7-palčni informacijski zaslon z majhnim volanom pod njim. Poleg je prosto lebdeča, črno lakirana sredinska konzola z intuitivnimi stikali in funkcijami, ki se dvigne do 12,3-palčnega zaslona na dotik.
S pogonom na prednji kolesi električni motor na sprednji osi zagotavlja 150 kW (204 KM) in 265 njutonmetrov (Nm) navora. Štirikolesni pogon ima spredaj in zadaj nameščena elektromotorja z močjo 80 kW, ki skupaj dosežeta moč 160 kW (218 KM) in največji navor 336 Nm. To z drugimi besedami pomeni najvišjo hitrost 160 kilometrov na uro, 7 sekund za pospešek do 100 kilometrov na uro in od 415 do 512 kilometrov dosega. Najkrajši čas za napolnitev baterije do 80 odstotkov je 23 minut na 150 kilovatni polnilnici.
Cene za slovenski trg so že znane in segajo od 51.400 do okroglih 60.000 evrov. Pri uvozniku Toyota Slovenija za električnega novinca sprejemajo spletne rezervacije.