Zaradi (relativno) nizkih izpustov in ugodne porabe v prodaji ostajata dizelski Hilux in Land Cruiser.
Obdobje osebnih avtomobilov z dizelskimi motorji se v Italiji končuje. Vsaj tako namreč meni japonski avtomobilski gigant Toyota, ki je po informacijah portala Avtomotive news Europe pred dnevi naredil še pred nekaj leti nepredstavljivo potezo. Z začetkom leta 2018 je namreč na apeninskem polotoku prenehal s prodajo avtomobilov, opremljenih z dizelskimi motorji. Poslej bo strankam ponujal le še avtomobile, opremljene z bencinskimi in hibridnimi motorji, katerih ponudba vseskozi raste.
Odločitev za umik dizelskih motorjev iz ponudbe pa v nasprotju s pričakovanji niti ni povezana z okoljsko ozaveščenostjo znamke, pač pa je to posledica trenutne situacije na italijanskem avtomobilskem trgu. Avtomobili z dizelskimi motorji so namreč v letu 2017 predstavljali zgolj 6 odstotkov celotne prodaje omenjene znamke, pri čemer je bil ta delež v primerjavi z bencinskimi in hibridnimi različicami modelov Yaris ter Auris še nekoliko manjši.
Prihodnost dizlov v Evropi negotova
Z letošnjim letom bodo italijanskim kupcem tako na voljo le hibridne različice modelov RAV4 in Auris, medtem ko bo najmanjši model Aygo poslej na voljo zgolj z bencinskim motorjem. Modela Yaris in CH-R bosta na voljo tako z bencinskim motorjem kot hibridnim pogonskim sklopom, dve različici pa bosta na voljo tudi pri modelu Prius, ki bo še vedno na voljo kot običajni ali priključni hibrid. Lastnikom dizelskih vozil, ki bi se odločili za nakup nove hibridne Toyote, bo podjetje ponudilo do 7.000 evrov subvencije.
Kako bo s prihodnostjo Toyotinih dizlov drugod po Evropi, zaenkrat še ni znano. Predstavnik za stike z javnostmi pri Toyota Europe je dejal, da bodo odločitev sprejeli glede na situacijo na trgu. Ob tem pa dodaja, da je hibridna tehnologija del strategije, s katero se želijo znebiti potrebe po dizelskih motorjih. Podatki sicer kažejo, da je bila skoraj polovica Toyotinih novih vozil, prodanih v lanskem letu, opremljenih s hibridnimi motorji. Delež dizlov je na drugi strani znašal le 15 odstotkov.
Jure Šujica
Foto: Toyota, Arhiv AM