Njihov največji model, Land Cruiser in eden redkih dizelsko gnanih bo s to rešitvijo postal bisvteno bolj okolju prijazen.
Po tem ko je Toyota veljala za pionirja na področju hibridnih (serijskih) avtomobilom z modelom Prius, je sedaj japonska znamka že nekaj časa izredno aktivna na področju iskanja alternativnih virov goriva za motorje z notranjim zgorevanjem. Nad njimi očitno še niso obupali, saj so pred časom v sodelovanju z nekaterimi drugimi japonskimi podjetji začeli ustvarjati številne rešitve, ki bodo pripomogle k temu, da bodo ti motorji v prihodnje precej bolj čisti.
Preberite še: Dizlom še ni odklenkalo? Mazda in Toyota imata tri nove partnerje na področju razvoja čistih ICE motorjev!
Pred dnevi so tako razkrili, da bosta oba terenska avtomobila, Hilux in Land Cruiser – poleg modelov Proace in Proace City še zadnja dizelsko gnana avtomobila v ponudbi – po novem lahko brez težav delovala na tako imenovano gorivo HVO100. Povedano drugače, gre za hidrogenerirano rastlinsko olje, kamor nenazadnje spada tudi olje za cvrtje.
Uporaba tovrstnega olja pomeni, da ni več potrebe po fosilnih gorivih, hkrati pa ga je mogoče pridobivati iz obnovljivih virov. Hkrati takšno gorivo zadošča standardu EN 15940 za parafinska goriva, ima višjo cetansko število kot dizel, kar pomeni, da izgoreva nekoliko hitreje kot slednje. Poleg tega se iz motorja pri uporabi tovrstnih goriv v ozračje izloča tudi manj žveplovih spojin, ki na okolje delujejo še precej bolj škodljivo kot ogljikov dioksid.
Takšni avtomobili na drugi strani ne potrebujejo posebnega vzdrževanja ali uporabe, zaradi česar bi lahko bili še toliko bolj priljubljeni. Vseeno pa ne bodo dostopni vsem. Toyota jih namreč z začetkom prihodnjega leta namerava ponuditi zgolj zahodnoevropskim trgom. Teh je sedaj v EU že preko 1.000, kar pomeni, da bodo lastnikom v državah, kot so Nizozemska, Danska, Belgija, Švedska in druge že relativno dostopne.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj