Toyotin dirkalnik, ki bo lahko zapeljal tudi na ceste, uzrl luč sveta

Tehnološko bo precej podoben predhodniku, hkrati pa bo daljši, širši in višji - pa tudi manj zmogljiv in občutno cenejši.

Toyotin dirkalnik, ki bo lahko zapeljal tudi na ceste, uzrl luč sveta (foto: Toyota) Toyota
18. 1. 2021

Prihajajoči elitni razred hibridnih dirkalnikov serije Le-Mans, LMH, bo ob zanimivih predstavah na dirkališču prinesel peščici premožnih srečnežev možnost, da tudi sami izkusijo občutke, ki jih bodo dirkači doživljali na dirkališču. Pravila novega razreda namreč predvidevajo, da bodo morali proizvajalci izdelati manjšo serijo dirkalnikov, namenjenih splošni populaciji in eden izmed njih bo tudi Toyota GR010.

Po tem, ko so Japonci že nekaj let napovedovali prihod novega športnega avtomobila, na lanski dirki za 24 ur Le Mansa, ki je izjemoma potekala v septembru, pa ga prvič – še z maskirno folijo – tudi zapeljali v javnosti.

Razvoj novega avtomobila je sicer trajal zadnjih 18 mesecev, pri tem pa je bil Toyotinemu dirkaškemu oddelku v veliko pomoč še zadnji preostali dirkalnik s tovarniško podporo v razredu LMP1 (ki se ukinja), TS050 Hybrid. Po njegovem zgledu so namreč pri Toyoti razvili pogonski sklop, sestavljen iz 3,5-litrskega bencinskega štirivaljnika z dvema turbinama, ki bo moč prenašal na zadnji kolesni par.

Za pretikanje med prestavami bo sicer skrbel sekvenčni menjalnik. Ta bo v avtomobilu nameščen prečno, ponujal pa bo sedem stopenj, hkrati pa bo opremljen z večlamelno sklopko. Na zadnji osi bo ob tem nameščen tudi diferencial z mehansko zaporo, za zaviranje pa bodo skrbele zavore, sestavljene iz čeljusti, izdelanih iz litega jekla in pa zavornih kolutov, izdelanih iz ogljikovih vlaken.

Elektromotor bo na drugi strani poganjal zgolj sprednji kolesni par, njegova moč pa bo znašala natanko 200 kilovatov. Sistemska moč avtomobila bo tako, kot zahtevajo pravila, znašala 680 'konjev' ali 500 kilovatov in je enaka, kot moč bencinskega motorja. Motorna elektronika bo namreč sama uravnavala razmerje moči, ki bo vozniku na voljo iz enega ali drugega motorja – več kot bo moči, ki jo bo zagotavljal elektromotor, manj bo obremenjen bencinski motor – in obratno.

Kot velevajo pravila novega razreda, bo GR010 od svojega predhodnika 162 kilogramov težji, 32 odstotkov manj zmogljiv, z dolžino 4.900 milimetrov 250 milimetrov daljši, 100 milimetrov širši in pa 100 milimetrov višji – vse z namenom zmanjševanja stroškov, ki ga predvideva FIA. Posledično naj bi bili krogi na dirkališču v Le Mansu 10 sekund počasnejši, kot do sedaj.

V letošnjem letu bodo pri Toyoti z dirkalnikom sodelovali na šestih vztrajnostnih dirkah serij Le Mans in WEC, saj so se organizatorji obeh tekmovanj odločili, da se med seboj povežejo in tako omogočijo uporabo dirkalnikov razreda LMH v obeh serijah. Prvič se bo GR010 na progi predstavil že 19. marca na dirki za 1.000 milj Sebringa. Kdaj bo medtem predstavljena serijska različica vozila, pa medtem še ni znano.