Toyotin največji športni terenec končno na voljo tudi v Evropi

11. 5. 2020 | Jure Šujica
Deli

Na voljo bo zgolj kot hibrid in posledično kot eno od najboljših razmerij med močjo in emisijami v svojem razredu.

Športni terenci in križanci v Toyotini ponudbi niso novost. Ne nazadnje tako Land Cruiserja (ki sicer velja za klasičnega terenca) kot Rav4 v Evropi spremljamo že več desetletij. Ponudbi se je nato pred nekaj leti pridružil še nekoliko bolj kupejevsko oblikovan CH-R, kmalu pa bosta na naš trg zapeljala ne le eden, temveč kar dva popolna novinca, eden na spodnjem in drugi na zgornjem robu ponudbe. Po nedavno predstavljenem Yarisu Cross bo namreč kmalu na naše ceste zapeljala tudi Toyota Highlander. Model, ki ga v tujini poznajo že vse od leta 2000, bo namreč v svoji četrti generaciji prvič na voljo tudi v Evropi.

Ker gre za največjega športnega terenca v Toyotini ponudbi – v dolžino bo meril le pet centimetrov manj od petih metrov – je pričakovati, da bo ponujal največ prostora od vseh članov svoje družine. V prtljažniku bo namreč ponujal 658 litrov prostora ali pa tretjo sedežno vrsto (in nekoliko manjši prtljažnik), pri čemer pa po zaslugi vzdolžno-pomične druge vrste sedežev, kot kaže, niti ne bo zgolj zasilna. No, maksimalna prostornina prtljažnika ob položeni tretji vrsti sedežev bo znašala kar 1.909 litrov!

Kot smo pri Toyotah navajeni in še posebno ker govorimo o športnih terencih večjih dimenzij, bo novinca (ki ga je Toyota zunaj Evrope sicer predstavila že novembra lani) poganjal izključno hibridni pogonski sklop. Ob tem so se pri Toyoti odločili prednost pred turbobencinskim pogonskim sklopom ponuditi večjemu bencinarju, in tako bo za pogon skrbel 2,5 litrski bencinski štirivaljnik, ki bo skupaj z elektromotorjem na zadnji osi ponujal 179 kilovatov ali 244 'konjev' sistemske moči in pa štirikolesni pogon. Velike dimenzije vozila in motorja pa naj se vendarle ne bi poznale pri porabi goriva, ki naj bi se gibala pri 6,6 litra na 100 kilometrov.

Tehnološko bo Toyotin novinec ponujal vse, kar je mogoče pričakovati od vozila v tem segmentu, tako na področju varnosti kot udobja. Tako bo v kabini na voljo 12,3-palčni zaslon info-zabavnega sistema s podporo za pametne telefone obeh najbolj razširjenih operacijskih sistemov, projekcijski zaslon za voznika, USB-priključki v prvi in drugi vrsti, ogrevani in hlajeni sedeži in celo vzvratno ogledalo, narejeno po zgledu tistega iz novih Rane Roverjev, sestavljeno iz LCD-zaslona ter kamere, nameščene na zadnjih vratih. Za varnost bodo med drugim skrbeli sistem za zaznavanje in preprečevanje trka z asistenco krmiljenja, sistem z dnevnim in nočnim zaznavanjem pešcev in dnevnim zaznavanjem kolesarjev, prilagodljivi tempomat in še bi lahko naštevali.

No, čeprav smo zgoraj omenili, da je Toyota novinca na tujih trgih predstavila že pred pol leta, pa bomo na stari celini nanj vseeno morali nekoliko počakati. Kot so sporočili iz podjetja Toyota Adria, namreč lahko prve primerke Highlander  Hybridov v Evropi pričakujemo šele v prvih treh mesecih prihodnjega leta, takrat pa bodo znane tudi cene.

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"