Avtomobil bo po novem še nekoliko bolj športen, hkrati pa varen, saj bo opremljen s sistemom za avtonomno vožnjo druge generacije.
Ko je pretekli teden Sebastjan v Barceloni vozil povsem zamaskirano predserijsko različico priljubljene Kijine kombilimuzine, o njej ni smel govoriti prav veliko. Od danes pa so o avtomobilu znane še zadnje podrobnosti, saj je korejsko podjetje tudi uradno predstavilo svoje najpomembnejše orožje na zahtevnem evropskem trgu segmenta C, ki je na starem trgu z 22 odstotki tržnega deleža predstavljal drugi najbolje prodajan avtomobilski razred.
Zgodba modela Ceed sega že v leto 2006, ko je Kia prav s tem modelom začela resnejši napad na zahteven evropski trg, in že v prvem letu dosegla 1,5-odstotni tržni delež. Ta se je do leta 2017 povečal na tri odstotke, hkrati pa je lani Ceed predstavljal 16 odstotkov celotne Kijine prodaje v Evropi in tako od predstavitve druge generacije leta 2012 poleg modela Sportage predstavlja najpomembnejši model znamke.
Nižji, a z več prostora
Novi Ceed naj bi bil, kot smo že poročali, narejen še nekoliko bolj po okusu evropskih kupcev. V praksi to pomeni bolj športen videz in več prostora. Avtomobil je z 1,8 metra širine dva centimetra širši od predhodnika, v višino pa je izgubil 23 milimetrov in po novem meri 1.447 milimetrov. Celotna dolžina vozila in medosna razdalja medtem ostajata enaki, 20 milimetrov, kolikor so jih avtomobilu 'vzeli' na sprednjem delu, pa so dodali k njegovemu zadku. Več prostora v zadku se najbolj pozna pri prostornini prtljažnika, ki po novem meri 395 litrov, spremenjene dimenzije pa obljubljajo več prostora nad glavo, v ramenskem predelu in nižji položaj za volanom.
Motorna ponudba bo obsegala tri bencinske motorje: en litrski agregat s turbinskim polnilnikom in močjo 100 'konjev' in dva 1,4-litrska agregata z močjo 100 'konjev' in brez turbine oziroma 140 'konji' ter turbo polnilnikom. Omenjeni trojici se bo že na začetku pridružil še en 1,6-litrski dizel, ki ga bo mogoče naročiti v dveh različicah s 115 ali 136 'konji', vsi motorji pa bodo opremljeni s šeststopenjskim menjalnikom, ki ga bo ob doplačilu pri močnejših različicah mogoče zamenjati s sedemstopenjskim ročnim.
Vozniku bo v kabini na voljo kup različnih dodatkov, med katerimi Kia na prvo mesto postavlja infozabavni sistem z zaslonom dimenzij 6-8 palcev, pri čemer bo zgolj v največji izvedbi opremljen z navigacijskim sistemom, ob doplačilu pa bo mogoče naročiti še avdio sistem JBL. Voznik bo za volanom lahko izbiral med navadnim in športnim načinom vožnje, kot prva Kia v Evropi pa bo opremljena s sistemom za nadzor voznega pasu in sistemom za avtonomno vožnjo druge generacije.
Prva uradna predstavitev vozila v javnosti je napovedana za 6. marec na avtomobilskem salonu v Ženevi, proizvodnja v tovarni v Žilini na Slovaškem naj bi se začela v maju, kupci pa naj bi prve avtomobile dobili proti koncu junija. Tudi s prihodom nove generacije Ceeda pa bo Kia obdržala sedemletno garancijo na avtomobil.
Novo na Metroplay: "Prebivalec Sardinije in prebivalec Ljubljane se razlikujeta v tisoče stvareh" | Leon Bedrač, 3. del