Poleg nedavno napovedanega Formentorja VZ5 je luč sveta uzrl tudi prvi električni model znamke, Cupra Born.
Španska avtomobilska industrija je zagotovo najbolj znana po znamki Seat in čeprav gre za najstarejšega avtomobilskega proizvajalca na Pirenejskem polotoku, prav danes mineva tri leta, odkar ni več edini. Prav na današnji dan leta 2018 je namreč uradno prišlo do odcepitve njihovega športnega oddelka Cupra, ki je tako postal samostojna avtomobilska znamka. In letošnje praznovanje je bilo še posebej zanimivo.
Avtomobilsko ime, ki je bilo že pred osamosvojitvijo povezano s športnimi avtomobili, je po osamosvojitvi pričelo to izražati še nekoliko glasneje, lansko leto tudi s predstavitvijo prvega samostojnega modela, Cupra Formentor. Prav ta pa je postal tudi zastavonoša nove znamke, saj je šlo nenazadnje tudi za njen najzmogljivejši model – ki pa je sedaj dobil še precej večjo zalogo moči in tudi prvi petvaljni motor v zgodovini katere izmed obeh španskih avtomobilskih znamk.
"V času, ko obeležujemo 3. obletnico samostojnega obstoja znamke CUPRA, predstavljamo model Formentor VZ5, ki z visokozmogljivim petvaljnim bencinskim motorjem in še bolj prefinjenim zunanjim dizajnom, predstavlja vrhunec med modeli z notranjim zgorevanjem in je namenjen avtomobilskim navdušencem," je povedal Wayne Griffiths, predsednik znamk CUPRA in SEAT.
Formentor VZ5 je najnovejša izvedba kupejevsko oblikovanega križanca, pri snovanju katerega so se pri Cupri za pomoč obrnili kar k Audiju, kjer so jim dovolili uporabo njihovega 2,5-litrskega bencinskega motorja, sicer znanega iz modela RS3, a so ga za potrebe Špancev vseeno malenkost zadušili. No novinec ob tem še vedno premore zelo zdravih 390 'konjev' ali 287 kilovatov moči. Z njegovo pomočjo se Formentor do 100 kilometrov na uro izstreli v vsega 4,2 sekundah, najvišja hitrost pa je (najverjetneje) omejena na 250 kilometrov na uro.
Seveda pa je motor le eden izmed elementov, ki so pri VZ5 novi. Pri Cupri so mu namreč namenili tudi močno predelano vzmetenje ter zavorni sistem. Za optimalno lego na cesti bodo tako skrbeli elektronsko 15-stopenjsko nastavljivi blažilniki, poleg tega pa bo voznik deležen tudi progresivnega krmiljenja. Karoserija je sicer po zaslugi novega vzmetenja tlom približana za dodatnih 10 milimetrov v primerjavi s Formentorjem VZ, posebno pozornost pa so namenili tudi zavoram. 20-palcev bo znašal minimalen premer platišč, saj se bodo pod njimi skrivali kar 18-palčni zavorni koluti, oplemeniteni s šestbatnimi zavornimi čeljustmi proizvajalca Akebono.
Tako karoserija kot kabina sta bili ob tem deležni tudi obdelave z ogljikovimi vlakni. Na karoseriji bosta iz tega materiala izdelana sprednji in zadnji usmernik zraka pod odbijačem, v notranjosti pa bo še precej bolj prisoten, saj bodo iz ogljikovih vlaken delno izdelani tudi novi školjkasto oblikovani sedeži za voznika in sopotnika.
Pri Cupri so ob napovedi Fomentorja VZ5 pred nekaj tedni napovedali, da bo novinec izdelan v omejeni količini, ki pa vendarle ne bo tako majhna. Izdelanih bo namreč 7.000 vozil in če njihova cena zaenkrat ostaja neznana, pa je jasno vsaj to, da bomo prve primerke – prepričani smo, da tudi na slovenskih cestah – lahko uzrli v zadnjem četrtletju letošnjega leta.
Čeprav športen duh ostaja v srcu znamke Cupra, pa se apetiti znamke širijo tudi v svet električnih avtomobilov. Hkrati s Formentorjem so namreč pri Cupri pripravili tudi predstavitev prvega električnega avtomobila, ki bo sicer v osnovi opremljen (tudi) s Seatovo značko. A če so mu pri Seatu namenili ime el.Born, bo s Cuprino značko obdržal le še ime Born.
Born bo torej povsem električen avtomobil, s pomočjo katerega bodo pri Cupri uspeli znižati izpuste CO2 v floti svojih vozil in medtem ko tehnične podrobnosti o baterijskem sklopu ter elektromotorju (oziroma motorjih) ostajajo neznane, pa pri Cupri že obljubljajo, da bo z njim mogoče brez vmesnega polnjenja baterijskega sklopa prevoziti 510 kilometrov. Avtomobil bodo sicer izdelovali v Volkswagnovi tovarni v mestu Zwickau, 'kupiti' pa ga bo mogoče preko naročniškega razmerja.
Cupra pa se poleg novih vozil in elektrifikacije spopada še z drugimi izzivi. Španska znamka se namreč pripravlja na dodatno širitev, tako z novimi modeli (v ponudbi naj bi bilo že kmalu na voljo šest priključnih hibridov in en električni avtomobil, že omenjeni Born), kot z novimi poslovalnicami na različnih trgih. Združili naj bi namreč prodajo novih vozil na spletu in v fizičnih poslovalnicah, hkrati pa bodo poslovalnicam v Mexico City-ju, Barceloni in Münchnu (ki svoja vrata odpira v prihodnjih tednih) do konca prihodnjega leta dodali še približno 800 novih prodajnih mest.
Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem