Sodeč po podatkih iz registrov, ki so nam na voljo, smo Slovenci v letu 2021 prvič registrirali 2.260 motociklov z delovno prostornino večjo od 50 kubičnih centimetrov. V primerjavi z letom 2020, v katerem se je novega (ali uvoženega rabljenega) motocikla razveselilo 1.961 motoristov, smo se torej odrezali za 15 odstotkov bolje in hkrati ujeli prodajni tempo iz predkoronskega leta 2019.
Z ozirom na to, da je tudi leto 2020 minilo v znamenju epidemije, bi morali biti prodajalci motociklov s ponovitvijo prodajnih rezultatov iz leta 2019 zadovoljni. No, nekaj grenkega priokusa vseeno ostaja, saj se je marsikdo med njimi v letu 2021 žal moral soočiti tudi s težavami pri dobavi motociklov, za katere so kupci menda stali v vrsti.
Potrebno je poudariti, da v uvodu naveden seštevek vseh na novo registriranih motociklov ne more biti povsem točen pokazatelj stanja na našem trgu, saj so vanj zajeti tudi posamični uvozi, na novo registrirani starodobniki in še kakšna druga izjema ter seveda tudi dejstvo, da so nekateri svoj novi motocikel že kupili, vendar ga zaradi vpisa letnice prodaje še niso registrirali.
Še posebej previden velja biti pri znamkah, ki imajo v svoji ponudbi tudi motocikle za šport (predvsem motokros in hard enduro), saj se uporabljajo izključno kot športni rekviziti in jih kupci seveda nikoli ne registrirajo. Prodajni kolač je torej v resnici celo nekoliko večji, kot ga prikazujejo uradne evidence o registracijah, vseeno pa so razpoložljivi statistični podatki dovolj obsežni in zgovorni, da lahko iz njih izluščimo nekaj zanimivosti.
Yamaha ostaja najbolje prodajana znamka, na drugem mestu spet Honda
Yamaha že vrsto let dominira na prvem mestu seznama, z lanskimi 504 registracijami pa je zabeležila kar 21-odstotno rast (v letu 2020 417 registracij). Pri Hondi je po ne najbolj uspešnem letu 2020 (290 registracij) lani posijalo sonce – s 363 registracijami so prodajo povečali za okroglih 25 odstotkov. Na tretje mesto po številu novih registracij se je vrnil bavarski BMW, ki je s 333 registracijami zabeležil 7,5-odstotno povečanje (v letu 2020 310 registracij).
V nadaljevanju se na seznamu najbolje prodajanih znamk ni zgodilo veliko novega; sledijo si znamke Piaggio (278 registracij in 72-odstotna rast), KTM (167 registracij, –17 odstotkov) in Kawasaki (109 registracij, –20 odstotkov). Na sedmem mestu se je skupaj z Ducatijem po dolgih letih nepričakovano (vendar ne presenetljivo) znašla Aprilia, ki je s 76 registracijami svojo prodajo povečala za izjemnih 111 odstotkov (v letu 2020 je bilo 36 registracij).
Ducati je bil s 83 prodanimi motocikli (podatek uvoznika) celo nekoliko boljši, vendar po številu registracij izenačen z Aprilio. Kljub temu je za Ducatijem relativno uspešno prodajno leto, saj so v primerjavi z letom prej prodajo povečali za 43 odstotkov.
Bolje kot lani se je odrezal tudi Suzuki, ki je zabeležil 72 novih registracij (64 v letu 2020), na deseto mesto pa se je uvrstila Husqvarna s 55 registracijami.
Razmerja med prostorninskimi razredi postajajo vse bolj izenačena
Slovenci se, kot kaže, najtežje odločamo za motocikle iz razreda 125–250 kubičnih centimetrov, ki je prepričal le 112 motoristov. Veliko bolj priljubljen je razred do 125 kubičnih centimetrov, v katerem prevladujejo skuterji, v letu 2021 pa je bilo skupaj 389 novih registracij. Prav v tem razredu bi se utegnile kmalu zgoditi velike spremembe, saj se obetajo spremembe na področju zakonodaje, ki bo močno olajšala postopek za pridobitev dovoljenja za vožnjo kategorije A1 oziroma dovoljenja za vožnjo skuterjev in motociklov iz te kategorije kar z vozniškim dovoljenjem kategorije B.
Razlike med srednjimi in višjimi kategorijami motociklov postajajo vse manjše. V razredu od 250 do 500 kubikov je bilo 486 novih registracij, v razredu od 500 do 750 kubikov so imeli 451 registracij, podobno pa je bilo tudi v razredih od 750 do 1000 in nad 1000 kubikov, kjer so zabeležili 401 oziroma 421 novih registracij.
V primerjavi s prejšnjimi nekaj leti se trendi v Sloveniji ne spreminjajo kaj dosti. Še naprej so najbolj priljubljeni naked in adventure motocikli. Podobno velja tudi za razred maksiskuterjev, v katerem pa je bilo v letu 2021 opazno predvsem zanimanje za modele premijskih znamk. Športnih cestnih motociklov je bilo prodanih le za vzorec, najbolje pa se je odrezal BMW S 1000 RR, na katerega je registrsko tablico namestilo 11 lastnikov.
GS ostaja na tronu, iz lop in drvarnic smo potegnili tudi nekaj Tomosov
V deželi na sončni strani Alp se nad retro motocikli motoristi niti ne navdušujemo, veliko raje se namreč odločamo za bolj moderne, vendar izrazito vsestranske motocikle. Tudi v letu 2021 je mesto absolutnega zmagovalca med posameznimi modeli pripadlo bavarskemu R1250 GS/A, za katerega se je odločilo 158 motoristov. Med modeli si je drugo mesto s svojim MT-07 rezervirala Yamaha (78 registracij), tretje mesto je s svojo Vespo GTS (70 registracij) zavzel Piaggio, pri Kawasakiju pa so lahko z vidika prodaje najbolj ponosni na svojega Z900.
Najbolje prodajana Honda je bila v letu 2021 skuter Forza 350, za katero se je odločilo 29 kupcev, pri KTM-u je s 30 registracijami najbolj priljubljen 125-kubični Duke. Prav tako je 125-kubični model najbolj priljubljen pri Aprilii (SX 125, 22 kosov), Suzukijev prodajni favorit pa je V-Storm 650 (19 kosov). Najbolj prodajan Ducati, Multistrada V4 S (19 kosov), je bil zmagovalec velikega in prestižnega testa Alpen Master.
Četudi je naš nekdanji industrijski ponos, Tomos, proizvodnjo mopedov že pred nekaj časa ustavil, pa to vseeno ni razlog, da se ta znamka s skupno 55 novimi registracijami ne bi pojavila med prvo petnajsterico. Kot kaže, so slovenske lope in drvarnice še vedno polne starih, vendar voznih mopedov.