Tu je: bavarska legenda po dolgih desetletjih znova oživela!

Narejenih bo zgolj peščica avtomobilov - a za zajetno ceno!

Tu je: bavarska legenda po dolgih desetletjih znova oživela! (foto: BMW) BMW
24. 11. 2022

BMW je skozi svojo zgodovino predstavil nešteto avtomobilov, ki so v tistem trenutku predstavljali vrhunec znamke in predmet poželenja številnih voznikov. A velik delež teh modelov je naposled odšel v pozabo – z izjemo kupejev. Velik delež slednjih je namreč obdržal določen krog ljubiteljev, ki se je nato (znova) začel povečevati. Kot enega največjih klasikov med njimi avtomobilska srenja uvršča 3.0 CSL, med drugim po zaslugi krilc, poznanega tudi kot Batmobil.

No, nanj niso pozabili niti pri BMW. Še več, ob koncu praznovanja 50. obletnice oddelka M so se odločili, da ga reinkarnirajo. Ponovno rojstvo je bilo napovedano že pred časom, zato je tudi znano, da so za osnovo vzeli aktualno generacijo modela M4, a jo nato temeljito predelali, kar je jasno že na prvi pogled.

Preberite še: To jugoslovansko ikono v garaži skriva Denis Avdić, zanjo se je moral pošteno potruditi

Glede na kritike, ki jih je M4 prejel ob prihodu, je pričakovati, da bo na prvi pogled avtomobil naletel na pozitiven odziv javnosti. Bavarski oblikovalci so se namreč odločili nekoliko zmanjšati kontroverzne 'ledvičke'. A to je šele začetek. Namenili so mu namreč tudi nov pokrov motorja, širša sprednja blatnika z vzdolžnimi črnimi krilci, širše zadnje boke, spremenjen zadnji odbijač, strešno krilce in velik usmerjevalnik zraka na zadnjem pokrovu (izdelan iz steklenih vlaken), ki skupaj s krilci na sprednjih blatnikih močno spominja na tistega, nameščenega na zadek prvega 3.0 CSL.

Ste vedeli, da krilca na pokrovu prtljažnika izvirnega 3.0 CSL BMW zaradi zahtev takratne zakonodaje ni namestil na avtomobil ob prihodu iz tovarne, ampak ga je kupcu priložil v prtljažniku?

No, zadnje krilce ni edini element, ki spominja na športnika iz 70. let prejšnjega stoletja. Tu je namreč tudi grafična podoba avtomobila. Ta je namreč odet v belo barvo in okrašen s prepoznavno 'trobojnico' oddelka M. Slednjo so nanesli na 22 delov vozila. Zgolj barvanje vsakega avtomobila bo trajalo šest dni. Izdelava enega avtomobila bo vzela še dodatne štiri dni več.

Edinstveno oblikovanje se nadaljuje tudi v notranjosti vozila. Ta je namreč oplemenitena s številnimi dodatki iz ogljikovih vlaken (ki so sicer tudi sestavna komponenta mnogih karoserijskih delov), iz katerih so tudi školjkasti sedeži. Kot dopolnilo ogljikovih vlaken je preostali del kabine v veliki meri odet v alkantaro, opazen vizualni element pa je bela ročica (izključno) šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki spominja na ročico iz prvega 3.0 CSL.

No, najpomembnejše se vseeno skriva pod motornim pokrovom. Tam je namreč najmočnejši trilitrski šestvaljnik v zgodovini znamke. V osnovi gre za enak motor kot v modelu M4, pa tudi v dirkaški različici modela serije DTM, ki je po moči celo nekoliko bližje slednji. Ponujal bo namreč kar 560 'konjev' ali 412 kilovatov (speljanih na zadnji kolesni par); 40 'konjev' manj kot dirkalnik in 50 več kot serijski avtomobil.

Vse je torej nekako v znamenju številke 50. Na žalost tudi količina avtomobilov, ki jih bodo izdelali. Vsak primerek bo opremljen z zaporedno serijsko številko izdelave, navedeno na ploščici v kabini, hkrati pa se bosta z njo ujemali tudi zadnji dve številki na vzmetenju vozila, kar bo vsakemu primerku zagotavljalo dodatno referenco. 10-dnevni čas izdelave in ekskluzivnost bodo morali prihodnji lastniki bogato poplačati, saj bo BMW za vsak avtomobil zahteval kar 750.000 evrov!