Porsche je v Los Angelesu predstavil novo orožje za "track day" dogodke - 718 GT4 RS, ki se mu pridružuje dirkaški sopotnik Clubsport.
Novi Porsche 718 GT4 RS je novi najzmogljivejši in najbolj dirkaško nastrojeni 718 v ponudbi. Ni ga težko prepoznati po velikem krilu zadaj po vzoru dirkalnika 911 RSR in modela 911 GT3, precej dramatično izgledajo tudi ostali aerodinamični elementi, kot je razdelilnik spredaj, NACA zračniki na pokrovu spredaj ter nastavljivi sprednji in zadnji difuzor. Na mestu zadnjih oken so sedaj zračniki za povečane potrebe hlajenja močnejšega motorja.
Zmogljiv atmosferski šestvaljnik
Gre za štirilitrski atmosferski šestvaljnik s ploščato razporeditvijo valjev, ki zmore 500 konjskih moči (368 kW) in 449 Nm največjega navora, zavrti pa se vse do 9.000 vrtljajev na minuto. Motor je torej močno soroden tistemu iz modela 911 GT3, kjer ima sicer le kanček več moči in navora. Zato pa gre za občuten prirast v primerjavi s tistim v Caymanu GT4 - kar 80 konjskih moči in za 29 Nm večji navor. Slednji je na voljo tudi z ročnim menjalnikom, novi GT4 RS pa izključno s sedemstopenjskim dvosklopčnim PDK menjalnikom, ki ima tokrat nekoliko krajša prestavna razmerja. Pri tem so preoblikovali visoko postvaljeno ročico menjalnika, ki te skoraj prepriča, da gre za ročni menjalnik.
Novi 718 GT4 RS do 100 km/h potrebuje le 3,2 sekunde, kar je pol sekunde hitreje od modela GT4. Najvišja hitrost znaša 315 km/h. Dokazal se je tudi že na Nürburgringu, kjer je bil kar 23,6 sekund hitrejši od modela GT4 - dosegel je čas sedmih minut, štirih sekund in 511 stotink. Navsezadnje zmore tudi 25 odstotkov več potisne sile k tlom.
RS pomeni lahke komponentne in pripravljenost na dirkaške dogodivščine, paket Weissach gre še nekoliko dlje
Temu so prilagojeni vzmetenje, blažilci in stabilizator, takšen Cayman ima 30 mm nižjo oddaljenost od tal v primerjavi z običajnim Caymanom, karoserija in podvozje sta povezana s krogličnimi zglobi. Sicer je GT4 RS za ameriški trg od modela GT4 lažji za 35 kg, podobno bo v Evropi. S paketom Weissach potem GT4 RS nadalje dobi dele karoserije iz ogljikovih vlaken, titanove zaključke izpušnih cevi, ki so narejeni po tistih v Porscheju 935, iz titana pa je tudi polovična varnostna kletka za sedežema. Paket prinaša tudi možnost 20-palčnih kovanih magnezijevih platišč na Michelinovih za dirkališče prilagojenih pnevmatikah Pilot Sport Cup 2 R, medtem ko so serijska tudi kovana, ampak aluminijasta.
Clubsport različica je pravi dirkalnik
Čeprav je 718 GT4 RS torej odlično pripravljen na dirkališče, gre še vedno za cestni avtomobil za osebno rabo. Pri Porscheju pa so tudi tokrat hkrati predstavili povsem dirkaško različico Clubsport, ki je ni mogoče registrirati za na cesto. Karoserija dirkalnika je narejena iz lahkih kompozitov, ki jih označujejo kot trajnostno naravnano alternativo ogljikovim vlaknom. Clubsport ima agresivnejše aerodinamične elemente, štirilitrski šestvaljnik pa zmore malenkost več moči (507 KM / 373 kW) in 465 Nm največjega navora. Notranjost je slečena in povsem dirkaško osredotočena. Polna varnostna kletka in Recarov sedež s šesttočkovnim varnostnim pasom sta serijska, prav tako pa obvezni pripomočki, kot je vgrajena pnevmatska dvigalka, sistem za gašenje požara in 115-litrski rezervoar za gorivo (oziroma celica), skladen z zahtevami standardov FIA.
Ponudba modela 718 je z novim GT4 RS torej dosegla vrhunec, ki je tokrat nekoliko sladko kisel, saj se s to generacijo poslavljamo od Porschejev s sredinsko nameščenim motorjem - naslednji 718 bo namreč poganjala elektrika. O tem lahko nekoliko več preberete na tej povezavi.