IAA München 2021 (2. del): ...in avtomobilske navdušence (galerija)

9. 9. 2021 | Jure Šujica
Deli

Drugi del salona letošnjega salona IAA namiguje na to, kam bi se v prihodnjih letih usmerili avtomobilski saloni. Od tega bo odvisno to, kako obiskani bodo razstavni prostori letos, zdi pa se, da nekateri proizvajalci vse karte stavijo na nov koncept.

Avtomobilski saloni so bili doslej vrsto let v veliki meri (vsaj tako se zdi) v prvi vrsti namenjeni avtomobilskim novinarjem, ki so v prostorih velikih razstavišč imeli privilegij spoznavati avtomobilske novosti, nato pa tudi splošni javnosti. Pandemija pa je za skoraj dve leti prekinila evropske avtomobilske salone, kar je organizatorjem vsaj enega, IAA v Nemčiji, organizaciji VDA dalo misliti in njene člane pripravila do tega, da spremenijo koncept avtomobilskih salonov in jih približajo množicam.

Velik del letošnjega salona je tako namesto na sejmišču potekal v središču bavarske prestolnice, kjer se običajno v tem letnem času kar tre ljudi in tako je, ukrepom, povezanimi s Covidom navkljub. Vsaj prvi dan, ob 14. uri, ko so svoja vrata odprli še zadnji razstavni prostori – razstavljavci oziroma njihove ekipe so jih gradili in pripravljali vse do zadnjega – je bilo tako zanimanje že precejšnje, čeprav gre pričakovati, da bo obiskovalcev v prihodnjih dneh še nekoliko več.

Ne glede na to, da so avtomobilski proizvajalci svoja vozila, lahko predstavljali tako na salonu, kakor tudi v centru mesta (ali zgolj na eni oziroma drugi lokaciji), pa so se za dva razstavna prostora odločili pri štirih znamkah in sicer pri Mercedes-Benzu, Fordu, BMW-ju in Volkswagnu. So se pa zato zgolj za 'zunanjo' predstavitev odločili pri štirih pomembnejših avtomobilskih znamkah in sicer Audiju, Cupri, Kii in Porscheju.

Audi

Vodilni možje znamke iz Inglostadta so že pred časom najavili, da bodo postali prva znamka koncerna Volkswagen, ki bo prenehala z uporabo motorjev z notanjim izgorevanjem. Tudi zato ni presenetljivo, da so na salonu predstavili zgolj električne avtomobile, med njimi kar tri novosti in sicer križanca Q4 e-tron, o katerem smo že pisali, njegovega brata Q4 e-tron Sportback in pa povsem nov koncept električne športne limuzine Grand Sphere, ki naj bi služila kot napoved prihodnje generacije modela A8 oziroma njegovega naslednika.

Novi koncept je ena izmed osrednjih točk, ko je govora o napredku pri Audiju, čemur so tudi namenili največjo pozornost. Nenazadnje so tudi razstavni salon poimenovali 'Hiša napredka' in del tega je tudi želja po avtonomni vožnji, natančneje po avtonomni vožnji četrte stopnje, ki omogoča v najslabšem primeru le občasne minimalne posege človeka med vožnjo, omogoča pa jo ravno omenjeni koncept. Tudi zato je vozniška kabina, odeta v velike steklene površine bolj ali manj oblikovana kot dnevna soba.

Cupra

Pri Seatovi športni sestrski znamki na salonu niso postavili svojega razstavnega salona, saj jim tega pravzaprav ni bilo treba. V neposredni bližini so namreč odprli svoj butik, Cupra garage in ga tako izkoristili za predstavitev dveh električnih avtomobilov, Cupre Born, ki je pravzaprav navzvn 'le' nekoliko spremenjen Volkswagen ID.3, a jasno s poudarjeno športno noto, ki še posebej pride do izraza v notranjosti. Tam namreč kraljujejo klasični školjkasti sedeži, sam kokpit pa je na pogled precej bolj podoben Cupri Formentor, kot pa omenjenemu koncernskemu bratu.

Veliko večjo pozornost je na drugi strani vzbudil koncept UrbanRebel. Agresivno oblikovan mestni športnik naj bi napovedoval prihod manjšega električnega športnika, ki bo temeljil na še ne razkritem Volkswagnu ID.2. A razstavljeni športnik bo imel s serijskim avtomobilom vseeno le malo skupnega. Pod sijočo karoserijo se namreč skriva povsem dirkaški kokpit in pa sredinsko nameščen elektromotor, vpet v cevasto šasijo ter prečno nameščenimi blažilniki, kar nakazuje na pravi dirkalnik. Glede na to, da gre na prvi pogled za povsem funkcionalen dirkalnik ne bi bilo presenečeje, če bi ga kmalu videli tudi v akciji.

Kia

Medtem ko so novosti Audija in Cupre bolj konceptne narave in nakazujejo na to, kam se bosta znamki usmerili v prihodnjih letih, pa so pri Kii nekoliko bolj realni. Na enem najmanjših razstavnih prostorov so namreč predstvili dva svoja modela, že pripravljena na serijsko proizvodnjo in prodajo. Govora je o električnem EV6 in pa še povsem sveži evropski izdaji Sportage-a.

Oba razstavljena avtomobila so opremili s paketom GT-Line, zaradi česar avtomobila dajeta precejšen občutek prestiža, pri čemer pa so se oblikovalci v nasprotju s prakso zadnjih let odločili zmanjšati količino uporabe svetleče črne plastike, kar pripomore k zmanjšanju občutka cenenosti.

Hkrati je zanimivo opaziti, da so pri obeh avtomobilih, čeprav gre za povsem različni vozili in je EV6 pravzaprav električni avtomobil, ohranili enako zasnovo instrumentne plošče. Hkrati oba ponujata zanimive tehnične rešitve, kot je recimo pomik naslona sopotnikovega sedeža naprej s pomočjo tipke na levi strani naslona ali pa v hrbtišče sedeža vgrajeno USB-C režo za polnjenje telefona.

Porsche

Le nekaj dni pred odprtjem salona so pri stuttgartski znamki v javnosti objavili fotografijo sprednjega žarometa avtomobila, ki naj bi ga predstavili v Münchnu. Na salonu pa so se nato potrdila ugibanja, da gre za električnega superšportnika Mission R velikosti modela Cayman, a s kar 800 kilovati električne moči, ki jo zagotavlja par elektromotorjev. Ob tem se zdi zelo verjetno, da bo novi športnik v prihodnje, podobno kot 911 GT3 dobil svojo dirkaško serijo, tehnologija pa bi lahko služila tudi razvoju dirkalnika razreda LMDh vztrajnostnega dirkanja.

Prav 911 GT3 pa je bil druga osrednja točka Porschejevega razstavnega prostora., Nova generacija športnika ponuja prenovljen štirilitrski bokserski šestvaljnik in kar 510 'konjev' oziroma 375 kilovatov moči. Ob tem se zdi, da Porschejevi inženirji nikakor ne popuščajo, kar daje vedeti tako z agresivno zunanjo podobo, ki jo zaključuje zgoraj vpeto zadnje krilce in pa povsem dirkaša notranjost s školjkastimi sedeži, v katere bodo posamezniki, ki so si v zadnjem obdobju pridobili kakšen kilogram preveč le stežka usedli.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja