Tudi baterije priključnih hibridov se starajo, ali res zdržijo življenjsko dobo avtomobilov?

7. 11. 2025 | Matjaž Gregorič

Nemški ADAC je analiziral približno 28.500 meritev »zdravja« baterij iz avtomobilov šestih različnih proizvajalcev.

Podatki iz analize  kažejo, da se staranje baterije precej razlikuje glede na proizvajalca in delež električne vožnje. Vendar pa lahko velja splošna domneva da bo pogonska baterija v večini analiziranih vozil zdržala povprečno življenjsko dobo vozila. Prav tako velja, da večji delež električne vožnje pomeni več ciklov polnjenja in tako v povprečju vodi do večje degradacije baterije.

Tudi baterije priključnih hibridov se starajo, ali res zdržijo življenjsko dobo avtomobilov?
Autoren-Union Mobilität

V povprečju je pri vozilih Mercedes-Benz opaziti le rahlo staranje baterije. Pri avtomobilih skupine Volkswagen staranje na splošno sledi doslednemu vzorcu, le z nekaj izstopajočimi vrednostmi. Tudi vozila skupine BMW kažejo pričakovano degradacijo, vendar je opazno število izstopajočih vrednosti z bistveno nižjo zmogljivostjo baterije.

Fordovi priključni hibridi kažejo izrazitejše staranje baterije na začetku svoje življenjske dobe, ki se nato sčasoma izravna. Vendar pa so podatki za vozila Ford z več prevoženimi kilometri še vedno omejeni, zaradi česar je težko napovedati, kako se bo baterija sčasoma starala. Podatki podjetja Mitsubishi so še posebej presenetljivi: številna vozila v študiji kažejo znatno staranje baterije tudi po relativno nizki prevoženi razdalji, ki se nato nekoliko stabilizira.

Tedenski horoskop (10. - 16. 11.): Kdo mora paziti na vpliv retrogradnega Merkurja
Tudi baterije priključnih hibridov se starajo, ali res zdržijo življenjsko dobo avtomobilov?
Autoren-Union Mobilität

Širok razpon rezultatov v študiji poudarja pomen preverjanja baterije pred nakupom rabljenega priključnega hibrida. ADAC na podlagi izkušenj priporoča naslednje vrednosti stanja: vsaj 92 % pri 50.000 km, vsaj 88 % pri 100.000 km,  vsaj 84 % pri 150.000 km in vsaj 80 % pri 200.000 km.

Če je vrednost bistveno nižja, lahko to kaže na prekomerno starano baterijo ali okvarjene baterijske celice. Zamenjava okvarjene baterije priključnega hibrida v rabljenem vozilu lahko v najslabšem primeru povzroči popolno izgubo. ADAC zato od proizvajalcev zahteva, da zagotovijo, da baterija priključnega hibrida zdrži vsaj 200.000 km, tudi pri visokem deležu električne vožnje.

Tudi baterije priključnih hibridov se starajo, ali res zdržijo življenjsko dobo avtomobilov?
Autoren-Union Mobilität

Vozniki priključnih hibridov lahko aktivno prispevajo k življenjski dobi baterije, če je ne napolnijo vedno do popolne zmogljivosti, kar je priporočljivo tudi za povsem električne avtomobile. Polnjenje med 20 in 80 odstotki na splošno velja za še prijazno do življenjske dobe baterije.