Tudi pri Renaultu so očitno spoznali, da je bila pretirana pozornost elektriki napaka

16. 11. 2025 | Matjaž Gregorič

Nova Renaulta Megane in Scenic bosta imela tudi bencinske motorje, ni še znano kaj bo z manjšimi modeli

Naslednje generacije Renaultovih modelov Megane in Scenic ne bodo več izključno električne, temveč bodo imele tudi hibridne različice s podaljševalnikom dosega. Ista priključnohibridna tehnologija, ki se bo začela leta 2028, bo v prihodnjih letih uporabljena tudi pri modelih Austral, Espace in Rafale.

V bistvu namerava Renault hkrati zamenjati platformo CMF-C/D za kompaktne in srednje velike avtomobile z motorjem z notranjim zgorevanjem in arhitekturo AmpR Medium za električna vozila z eno samo večenergijsko platformo, ki bo služila obema namenoma.

Tudi pri Renaultu so očitno spoznali, da je bila pretirana pozornost elektriki napaka
Renault

Renaultova odločitev, da za svoje prihodnje modele ustvari večenergijsko platformo, še ni bila uradno potrjena, vendar je bila že nekaj časa v zraku in jo je delno pospešilo oklevanje Evrope glede prepovedi motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2035.

Pojedel hamburger in umrl: mesece kasneje ugotovili, zakaj

Renault  sledi poti, ki so jo že ubrali drugi proizvajalci, kot so koncern Stellantis, BMW in Mercedes-Benz, ki so razvili večenergijske platforme, primerne tako za hibridne kot električne avtomobile. Renaultovi novi priključni hibridi, bodo imeli podaljševalnike dosega.

Tudi pri Renaultu so očitno spoznali, da je bila pretirana pozornost elektriki napaka
Renault

Nekateri jih imenujejo tudi "električni avtomobili s podaljšanim dosegom", vendar so v resnici priključni hibridi, kjer en ali več elektromotorjev poganja kolesa, medtem ko ima vgrajeni motor z notranjim zgorevanjem (običajno bencinski) edino funkcijo proizvodnje električne energije za baterijo in elektromotorje.

Nova platforma, ki naj bi nastala leta 2028, je bila že predstavljena leta 2024 s konceptnim avtomobilom Renault Emblème, razstavljenim na avtomobilskem salonu v Parizu. To odločitev podpirajo tudi nedavne napovedi podjetja Horse Powertrain, skupnega podjetja Renaulta, Geelyja in Saudi Aramca, ki predstavljajo najnovejši razvoj novih hibridnih motorjev, zlasti prihodnji hibridni sistem.

Tudi pri Renaultu so očitno spoznali, da je bila pretirana pozornost elektriki napaka
Renault

Hibridni sistem prihodnosti je kompaktni pogonski sklop, ki lahko nadomesti spredaj nameščeni elektromotor električnega vozila in ga po potrebi pretvori v polni hibrid, priključni hibrid ali podaljševalnik dosega s pogonom na sprednja ali vsa kolesa. Sistem združuje 1,5-litrski štirivaljni bencinski motor, elektrificiran menjalnik, pogonsko elektroniko, vgrajeni polnilnik in pretvornik v eno samo kompaktno enoto.

Vendar pa ni bilo razkrito nič o možnosti, da bi platforme manjših vozil Renaulta in Nissana, na primer Renault 4 in Renault 5 in Renault Twingo (CMF-B za motorje z notranjim zgorevanjem in AmpR Small za električna vozila) prav tako lahko nadomestila večenergijska arhitektura. Bolj verjetno, a še vedno nepotrjeno, je, da bi nekatera od teh električnih vozil lahko imela tudi različico s podaljšanim dosegom in za ta namen bi bil še posebej zanimiv 1,0-litrski trivaljni motor s podaljševalnikom dosega, predstavljen v Šanghaju aprila 2025 in načrtovan za proizvodnjo v španski tovarni v Valladolidu.