Tudi Stellantis nasprotuje prepovedi avtomobilov s termičnimi motorji do leta 2035

21. 11. 2025 | Matjaž Gregorič

Koncern, ki združuje 14 avtomobilskih znamk si prizadeva za reformirano zakonodajo, ki bi ohranila motorje z notranjim zgorevanjem pri življenju tudi po letu 2035

V začetku letošnjega leta je Evropska unija ponovno potrdila svoje stališče o postopni opustitvi prodaje novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem od leta 2035. Vendar odločitev še ni dokončna, saj je zahteva po ničelnih emisijah še vedno v razpravi. Iz očitnih razlogov (skromna prodaja električnih avtomobilov in nezanimanje kupcev) večina proizvajalcev avtomobilov nasprotuje temu ukrepu. Zdaj se je oglasil tudi Stellantis.

Tudi Stellantis nasprotuje prepovedi avtomobilov s termičnimi motorji do leta 2035
Stellantis

Toda še pred predlaganim rokom leta 2035 morajo proizvajalci, ki prodajajo avtomobile v Evropi, doseči druge cilje. Med letoma 2025 in 2029 morajo postopoma zmanjšati emisije voznega parka za 15 odstotkov v primerjavi z obdobjem 2020–2024. EU je sprva želela, da proizvajalci avtomobilov novi cilj dosežejo do konca letošnjega leta, vendar jim je od takrat dala več časa. Zdaj morajo med letoma 2025 in 2027 doseči povprečje 93,6 g/km, namesto da bi se držali strogih letnih omejitev.

Naslednja ovira je leto 2030 za obdobje do konca leta 2034. Takrat bodo morali proizvajalci še dodatno oklestiti izpuste svojih voznih parkov in jih omejiti na 49,5 g/km. Prvi človek Stellsntisa John Elkann želi, da EU proizvajalcem avtomobilov nameni več časa za uskladitev s predpisi in da bi imela industrija namesto izpolnjevanja strožjega letnega cilja od leta 2030 naprej možnost, da v petih letih (2028–2032) v povprečju zmanjša izpuste.

Deček po tekmi presenetil slovenskega kapetana: "Šport piše čudovite zgodbe"
Tudi Stellantis nasprotuje prepovedi avtomobilov s termičnimi motorji do leta 2035
Stellantis

Razumljivo je, zakaj Stellantis in drugi večji proizvajalci avtomobilov nasprotujejo prodaji izključno električnih avtomobilov. Po podatkih Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je bil tržni delež električnih vozil v Evropski uniji septembra le 16,1 odstotka. Doseganje zahtevanih 100 odstotkov v devetih letih je zelo nerealno in bi imelo uničujoče posledice za celotno industrijo, vključno z ogroženostjo ogromnega števila delovnih mest.

Delež električnih avtomobilov v skupni prodaji v 27 državah EU se bo v prihodnjih letih verjetno povečal. Domneva temelji na prilivu novih, cenovno dostopnih modelov. Renault je pravkar predstavil novega Twinga, ki naj bi bil na voljo za manj kot 20.000 evrov. Poleg tega bo Volkswagen leta 2026 predstavil ID. po ceni 25.000 evrov. Predstavljen bo Polo, leta 2027 pa bo sledil manjši model za 20.000 evrov.

Tudi Stellantis nasprotuje prepovedi avtomobilov s termičnimi motorji do leta 2035
Stellantis

Seveda narašča tudi konkurenca cenovno dostopnih kitajskih električnih avtomobilov, kar zagotovo ne olajša stvari uveljavljenim evropskim proizvajalcem. Cenovno ugodni modeli, kot je Citroën ë-C3, ki je na voljo za manj kot 20.000 evrov, pa so trenutno še vedno redki.