Ne zgolj Serija 3, BMW letošnjo pomlad predstavlja še precej pomembnejšo novost

1. 6. 2022 | Janoš Pečnik

Nova generacija BMW-jevega najmanjšega SUV-ja bo ponujala električni, priključno hibridni, kot bencinski in dizelski pogon.

Pri BMW-ju so razkrili novo generacijo svojega najmanjšega SUV-ja (oziroma SAV, kot jim pravijo bavarci) z oznako X1. Novinec je zrasel v vse smeri - sedaj v dolžino meri 4,4 metra (od predhonika je daljši za 43 mm), v širino 1,84, visok pa je 1,64 metra. Za 23 mm je daljša tudi medosna razdalja, ki sedaj meri 2,69 metra, 20 mm širši pa je tudi kolotek. Pri BMW-ju kot posledico obljubljajo predvsem več prostora v predelu ramen in komolcev za vse potnike in 540 litrov prostora v prtljažniku (1.600 s podrtimi sedeži). Oblika je logično nadaljevanje predhodnika, čeprav tokrat z več dramitičnimi potezami v duhu novega BMW-jevega oblikovalskega jezika.

Prvič tudi z električnim pogonom

Novi X1 bo na voljo s širokim izborom pogonskih sklopov, po zgledu X3 oziroma iX3 vključno z električnim iX1 xDrive 30 z dvema e-motorjema skupne moči 230 kW (313 KM) in 494 Nm navora. Električni iX1 bo do 100 km/h pospešil v 5,7 sekundah, z baterijo zmogljivosti 64.7 kWh pa obljubljajo med 413 in 438 kilometri dosega. S 130 kW zmogljivostjo polnjenja se bo X1 od 10 do 80 odstotkov napolnjenosti teoretično napolnil v 29 minutah.

Ne zgolj Serija 3, BMW letošnjo pomlad predstavlja še precej pomembnejšo novost
BMW

V ponudbi X1 bo potem še vedno mogoče dobiti po dva konvencionalna prisilno polnjena bencinska (1,5-litrski trivaljnik in dvolitrski štirivaljnik) in dizelska motorja (dvolitrski štirivaljnik) z blago hibridno pomočjo in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom - od 110 do 160 kW moči in med 230 in 400 Nm največjega navora. Prav tako pa prihaja dve različici priključnega hibrida z 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom in 180 (245 KM) ali 240 kW (326 KM) moči ter 477 Nm največjega navora. Vse različice bodo moč prenašale na vsa štiri kolesa.

Turisti začudeno obstali: niso mogli verjeti, kdo stoji pred trgovino
Preberite tudi kratki test priključnega hibridnega predhodnika: BMW X1 xDrive25e X-Line - Preračunavanje

Pri BMW-ju navajajo, da je potencial vpliva na globalno segrevanje pri električnem modelu - z upoštevanjem, da povsod po svetu elektrika ni pridobljena iz obnovljivih virov - vsaj 30 odstotkov manjši v primerjavi z vstopno bencinsko različico.

Elegantnejša in digitalizirana notranjost

Novi ukrivljen zaslon, oz. natančneje dva zaslona v enotnem ohišju z novo, osmo generacijo BMW-jevega sistema iDrive, bo sčasom našel pot v vse bavarske avtomobile. V tem SUV-ju voznikov zaslon meri 10,25 palcev, osrednji pa 10,7 palcev. Tako je sedaj drugače zamišljena tudi sredinska konzola, ki je sedaj "lebdeča" - z odprtim odlagalnim prostorom med obema sedežema. Manj je bližnjičnih stikal, ki so se preselila v uporabniški vmesnik zaslona. Navigacija je odslej serijska.

Ne zgolj Serija 3, BMW letošnjo pomlad predstavlja še precej pomembnejšo novost
BMW

Na evropskih cestah bo oktobra, bržkone nekoliko višje cene pa v tem trenutku še niso znane.