Nova generacija BMW-jevega najmanjšega SUV-ja bo ponujala električni, priključno hibridni, kot bencinski in dizelski pogon.
Pri BMW-ju so razkrili novo generacijo svojega najmanjšega SUV-ja (oziroma SAV, kot jim pravijo bavarci) z oznako X1. Novinec je zrasel v vse smeri - sedaj v dolžino meri 4,4 metra (od predhonika je daljši za 43 mm), v širino 1,84, visok pa je 1,64 metra. Za 23 mm je daljša tudi medosna razdalja, ki sedaj meri 2,69 metra, 20 mm širši pa je tudi kolotek. Pri BMW-ju kot posledico obljubljajo predvsem več prostora v predelu ramen in komolcev za vse potnike in 540 litrov prostora v prtljažniku (1.600 s podrtimi sedeži). Oblika je logično nadaljevanje predhodnika, čeprav tokrat z več dramitičnimi potezami v duhu novega BMW-jevega oblikovalskega jezika.
Prvič tudi z električnim pogonom
Novi X1 bo na voljo s širokim izborom pogonskih sklopov, po zgledu X3 oziroma iX3 vključno z električnim iX1 xDrive 30 z dvema e-motorjema skupne moči 230 kW (313 KM) in 494 Nm navora. Električni iX1 bo do 100 km/h pospešil v 5,7 sekundah, z baterijo zmogljivosti 64.7 kWh pa obljubljajo med 413 in 438 kilometri dosega. S 130 kW zmogljivostjo polnjenja se bo X1 od 10 do 80 odstotkov napolnjenosti teoretično napolnil v 29 minutah.
V ponudbi X1 bo potem še vedno mogoče dobiti po dva konvencionalna prisilno polnjena bencinska (1,5-litrski trivaljnik in dvolitrski štirivaljnik) in dizelska motorja (dvolitrski štirivaljnik) z blago hibridno pomočjo in sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom - od 110 do 160 kW moči in med 230 in 400 Nm največjega navora. Prav tako pa prihaja dve različici priključnega hibrida z 1,5-litrskim bencinskim trivaljnikom in 180 (245 KM) ali 240 kW (326 KM) moči ter 477 Nm največjega navora. Vse različice bodo moč prenašale na vsa štiri kolesa.
Preberite tudi kratki test priključnega hibridnega predhodnika: BMW X1 xDrive25e X-Line - Preračunavanje
Pri BMW-ju navajajo, da je potencial vpliva na globalno segrevanje pri električnem modelu - z upoštevanjem, da povsod po svetu elektrika ni pridobljena iz obnovljivih virov - vsaj 30 odstotkov manjši v primerjavi z vstopno bencinsko različico.
Elegantnejša in digitalizirana notranjost
Novi ukrivljen zaslon, oz. natančneje dva zaslona v enotnem ohišju z novo, osmo generacijo BMW-jevega sistema iDrive, bo sčasom našel pot v vse bavarske avtomobile. V tem SUV-ju voznikov zaslon meri 10,25 palcev, osrednji pa 10,7 palcev. Tako je sedaj drugače zamišljena tudi sredinska konzola, ki je sedaj "lebdeča" - z odprtim odlagalnim prostorom med obema sedežema. Manj je bližnjičnih stikal, ki so se preselila v uporabniški vmesnik zaslona. Navigacija je odslej serijska.
Na evropskih cestah bo oktobra, bržkone nekoliko višje cene pa v tem trenutku še niso znane.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj