V Turčiji že več kot leto dni beležijo rast prodaje novih avtomobilov in dvokolesnikov, v preteklih letih pa so avtomobilski trg pretresali številni vzponi in padci.
Turčija je 19. največje gospodarstvo na svetu in hkrati tudi 13. največja proizvajalka motornih vozil. Lani je iz turških tovarn prišlo 1,35 milijona osebnih in gospodarski vozil, kljub nekoliko manjši gospodarski rasti ter manjšemu obsegu izvoza, naložb in proizvodne dejavnosti pa je zasebna potrošnja ostala močna.
Vsi ti dejavniki so tudi lani pozitivno vplivali na trg avtomobilov in dvokolesnikov. V lanskih desetih mesecih je bilo prodanih 736.395 vozil, to je za kar 64,9 % več kot v letu 2022. Med znamkami je še vedno vodilni Fiat s 106.285 prodanimi vozili (+ 44,5 %), sledi mu Renault na drugem mestu s 86.813 novimi registracijami (+ 42,5 %), tretji pa je Volkswagen s 56.013 prodanih enot (+34,6 %). Sledijo Opel, Peugeot, Hyundai in Citroen, deseterico pa zaokrožujejo Dacia, Toyota in Chery.
Med letoma 2010 in 2014 je bilo na turškem trgu vozil veliko vzponov in padcev, ki so nihali od 750.000 do največ 859.000 v letu 2011. V naslednjih letih je prodaja rasla in leta 2016 dosegla najvišjo točko desetletja z 978.000 vozili. Leta 2017 se je začel triletni zlom, pri čemer so leta 2018 in 2019 beležili 34,9- oziroma 25,6-odstotni padec, s čimer se je prodaja znižala na 462.000, kar je bila najnižja raven v zadnjem desetletju.
Leto pandemije je predstavljalo veliko oviro za številne trge, ne pa tudi za turškega, ki se je razcvetel za 67,4 % in se povzpel nazaj nad mejo 700.000 ter ostal nad njo naslednji dve leti. Turški trg je leta 2022 upadel za 6,0 % na 782.283 vozil, a to ni bila velika težava, saj pandemija pravzaprav ni imela učinka.
Dejansko se turški avtomobilski trg dobro drži glede na svetovno okolje, kjer so se cene avtomobilov zvišale predvsem zaradi motenj v svetovnih dobavnih verigah, ki jih povzroča pomanjkanje surovin za proizvodnjo polprevodnikov.
Preberite še: