Uganite, kdo bo daroval 'organe' novemu električnemu Fordu?

Ko sta se dva avtomobilska velikana - Ford in Volkswagen odločila sodelovati, so sprva imeli v mislih le lahka gospodarska vzila. Toda dogovor so vendarle razširili.

Uganite, kdo bo daroval 'organe' novemu  električnemu Fordu? (foto: Ford) Ford
16. 4. 2021

Zdaj je že nekaj časa jasno, da bosta Ford in Volkswagen, ki sta sodelovanje obelodanila 2019, sodelovala na več področjih - poleg razvoja in izdelave lahkih gospodarskih vozil med drugim tudi na področju razvoja avtonomne vožnje in seveda tudi ali predvsem na področju elektrifikacije. In medtem ko so že hitro potrdili, da bo na primer Ford za Volkswagna razvijal novega tovornega Transporterja (seveda na osnovi novega Transita Customa), Volkswagen pa bo za Ford razvil manjšega dostavnika (Tourneo in Transit Connect) na platformi pete genracije Caddyja (predvidoma prihodnje leto), je bilo doslej malo povedanega o ostalih delih sporazuma.

Seveda bosta sorodnika tudi dostavnika (ali popularneje pick upa) Amarok in Ranger nalednje generacije, razvoj in izdelavo pa bo prevzel Ford. So pa pri Volkswagnu že pohiteli in pojasnili, da bo novi Amarok (predvidoma na trgu drugo leto) čistokrvni Volkswagen, čeravno si bo večino tehnike delil z Rangerjem. Pri VW so objavili tudi prve skice novega dostavnika, ki ga bo izdeloval Ford v novi tovarni v Južni Afriki.

Prvi na MEB platformi bo SUV

Kot vse kaže, pa bo prvi model iz razširjenega del sporazuma, ki govori o elektrifikaciji in uporabi platfrome MEB, prav kompaktni SUV, ki se bo naslanjal na tehnologijo pravkar predstavljenega modela ID.4., kar pomeni tudi dve zmogljivosti baterije in tri moči motorjev ter možnost štirikolesnega pogona. Volkswagen si mora seveda čim prej povrniti stroške razvoja modularne platfrome za električna vozila (MEB), v katero so od leta 2016 vložili kar sedem milijard evrov. Obe stranki sta sicer dejali, da bo Ford razvil na tej osnovi vsaj en model v enem najbolj popularnih segmentov, drugi model pa je še v fazi pogajanj.

Vse to res nakazuje, da bi lahko bil novi BEV Ford zares kompaktni SUV, sploh če želijo prodati 600.000 enot, o katerih govorijo. To potrjujejo tudi na vedno dobro obveščenih spletnih portalih Autocar in Automotive news Europe. Fordov model naj bi oblikovali in razvili v razvojnem centru v Merkenichu, izdelovali pa (predvidoma od leta 2023) v tovarni v Koelnu, ki jo pripravljajo na proizvodnjo zgolj BEV modelov. Predsednik uprave Stuart Rowley je o novem modelu povedal le, da se bo povsem razlikoval od Volkwagnovega 'donatorja organov'.

Ford namreč resno računa, da bo do leta 2030 v Evropi nehal prodajati modele z motorji na notranje zgorevanje in se presumerili zgolj na modele z električnim pogonom.