Uradno: McLaren potrdil sodelovanje s slovenskim podjetjem pri razvoju tehnologije električnih avtomobilov!

10. 1. 2023 | Jure Šujica
Deli

Bo prvi električno gnani avtomobil znamke McLaren na ceste zapeljal po zaslugi slovenskega znanja?

Britanski specialist za superšportne avtomobile McLaren počasi obrača nov list v razvoju znamke in novih avtomobilov. Britanska znamka se namreč, čeprav precej tiho, a hkrati zelo odločno podaja v svet električnih avtomobilov. Pri tem pa bodo očitno izbrali nekoliko nov pristop in se ne bodo povezovali z uveljavljenimi avtomobilskimi proizvajalci. Namesto tega so kot enega izmed glavnih partnerjev v projektu izbrali slovensko podjetje Elaphe.

Preberite še: Je to mogoče: štirje motorji in 810 kilovatov moči za 140 tisočakov?

Britansko podjetje je namreč razvilo lastni inverter, poimenovan IPG5, ki je izdelan iz silicijevega karbida in omogoča napajanje elektromotorjev z 800 volti napetosti. To posledično pomeni potrebo po manjšem toku za enako motorno moč kot pri bolj razširjeni 400-voltni tehnologiji, posledično pa prihaja do manjšega segrevanja sistema.

Omenjeno tehnologijo bodo sedaj združili z inovativnimi elektromotorji ljubljanskega podjetja Elaphe. Omenjeno podjetje namreč že dlje časa razvija inovativne motorje, ki med drugim zaradi nizke teže (5,5 kilograma) in majhnega volumna (3,79 litra) omogočajo postavitev znotraj avtomobilskih platišč. To seveda pomeni precejšen prihranek pri prostoru in nove možnosti pri razvoju električnih vozil.

„Elaphe ima cilj izdelati bolj varne avtomobile, ki bodo hkrati tudi bolj priročni in razburljivi za vožnjo. Zato smo se povsem posvetili temu, da izločimo vse mehanske ovire in dodelamo pogonski sklop,“ je dejal tehnični direktor Elaphejevega oddelka za pogonske rešitve Gorazd Gotovac. Dodal  je, da je „učinkovit in visokoodziven, zato je podjetje McLaren in njihov inverter IPG5 popoln za naš sistem. Povezan z motornimi kontrolami in kontrolami pogonskega sklopa ponuja nepredstavljiv nadzor in učinkovitost.“

Inverter IPG5 namreč omogoča do 400 kilovatov motorne moči na vrhuncu in 250 kilovatov stalne moči ob izredno nizki masi inverterja, pa tudi elektromotorja oziroma elektromotorjev, kar je pogoj za zmogljiv športni avtomobil.