V električnih avtomobilih prihodnosti se bodo uporabljali kot podaljševalniki dosega.
Ljubitelji Mazdinih avtomobilov že dlje časa, pravzaprav vse od zaključka proizvodnje modela RX-8, čakajo na vrnitev rotacijskega motorja. Ena možnost bi bila vrnitev kot visoko zmogljiv motor v športniku RX-9, druga pa kot pomoč elektromotorjem za podaljševanje dosega električnih avtomobilov. In medtem ko bomo na športnika vsaj še nekaj časa morali čakati (če bo sploh kdaj zapeljal na cesto), je druga možnost zdaj tudi uradno potrjena.
Mazda, ki sicer ne slovi kot znamka, ki bi na vsak način rada čim hitreje elektrificirala svojo ponudbo – namesto tega se raje posveča izpopolnjevanju klasičnih motorjev – je namreč potrdila, da bo do leta 2020 predstavila dva povsem nova električna avtomobila. V podrobnosti se niso spuščali, znano pa je, da bo prvega poganjal izključno elektromotor, drugemu pa bo za doseganje večjih razdalj pomagal nov rotacijski motor.
Do leta 2030 le vsaka 20. Mazda na električni pogon
Prednost omenjenega motorja je v njegovih majhnih zunanjih merah in tem, da ni omejen zgolj na bencinski pogon, ampak ga bo mogoče uporabljati tudi v kombinaciji z utekočinjenim naftnim plinom (LPG). Mazda zato že zdaj dodaja, da bo v prihodnosti njegovo uporabo še povečala v številnih drugih rešitvah.
A čeprav se japonska avtomobilska znamka podaja v električne vode, klasični motorji še naprej ostajajo prioriteta. Z različnimi rešitvami, zapisanimi v strategiji Well-to-Wheel, nameravajo do leta 2030 za 50 odstotkov zmanjšati količino škodljivih izpustov v primerjavi z letom 2010, ob tem pa naj bi do takrat električni avtomobili predstavljali le pet odstotkov celotne prodaje novih vozil, in še to zgolj na trgih, kjer elektriko pridobivajo na do okolja prijazen način.
Novo na Metroplay: Ajda Rotar Urankar in David Urankar iskreno o zakonu in težki življenjski preizkušnji