Uradno: v trikraki zvezdi ne bo bavarskih motorjev

13. 9. 2025 | Matjaž Gregorič

Po tednih govoric o domnevnem zgodovinskem sporazumu o dobavi motorjev med Mercedesom-Benzom in BMW so v Stuttgartu zanikali dogovor.

Markus Schäfer, glavni tehnološki direktor in član upravnega odbora skupine Mercedes-Benz, je izjavil, da podjetje s sedežem v Stuttgartu nima namena nabavljati zunanjih pogonskih sklopov, še posebej ne od neposrednega konkurenta, kot je BMW.

 Govorice o pogajanjih med nemškima znamkama glede uporabe BMW-jevega 2,0-litrskega bencinskega motorja s turbopolnilnikom (B48) v nekaterih prihodnjih Mercedesovih modelih, zlasti v kompaktnih modelih in priključnih hibridnih različicah razredov C in E, so zaokrožile prejšnji mesec. V zakulisju je bil cilj očitno zmanjšati stroške razvoja in olajšati izpolnjevanje strogega standarda Euro 7.

Uradno: v trikraki zvezdi ne bo bavarskih motorjev
Mercedes-Benz

Toda Schäfer je to na sejmu IAA Mobility v Münchnu jasno zanikal: "To ni res. Razvili smo lastno novo družino modularnih motorjev, FAME (Family of Modular Engines), ki pokriva vse prostornine in že izpolnjuje predpise EU7, China 7 in ZDA." Platforma FAME predstavljena pred približno štirimi leti, vključuje štiri-, šest-, osem- in dvanajstvaljne motorje, ki naj bi ostali pomembni tudi v dobi elektrifikacije.

Prihaja nova pošiljka dežja. Kakšno vreme pa nas čaka prihodnji teden?
Uradno: v trikraki zvezdi ne bo bavarskih motorjev
Mercedes-Benz

Schäfer je potrdil, da se bliža koncu nov visokozmogljiv motor V8, ki izpolnjuje najstrožje predpise, in da bodo motorji V12 še naprej del ponudbe znamke. »Še naprej bomo ponujali motorje V12 in V8,« je dejal. »Imamo celovit, interni, trenutni in prihodnost pripravljen program motorjev z notranjim zgorevanjem.«

Uradno: v trikraki zvezdi ne bo bavarskih motorjev
Mercedes-Benz

 Ob tem so se pojavila ugibanja o morebitnem sporazumu, ki bi se začel leta 2027 in po katerem bi Mercedes-Benz lahko nekatere svoje manjše motorje, kot je 1,5-litrski turbo (uporablja se v novem CLA z motorjem z notranjim zgorevanjem), ki ga prav tako proizvajajo s partnerji, kot je Geely (Horse Powertrain), zamenjal z 2,0-litrskim motorjem BMW.

Vendar pa niti Stuttgart niti München nista potrdila nobenih uradnih podrobnosti. Zanikanje prihaja v ključnem času za Mercedes-Benz, ki nadaljuje z elektrifikacijo, ne da bi popolnoma opustil motorje z notranjim zgorevanjem.