Uspešni dostavnik je vstopil v digitalno dobo

Obsežna tehnična posodobitev Volkswagna Crafterja vključuje novo podobo armaturne plošče in več asistenčnih sistemov.

Crafter je eno najsodobnejših lahkih gospodarskih vozil in do konca lanskega leta je bilo prodanih več kot 354.000 primerkov aktualne generacije. Po sedmih letih je dozorel za posodobitev, ki se je le bežno dotaknila zunanjosti, največ sprememb pa je na armaturni plošči in pri asistenčnih sistemih.

Ključna podrobnost notranjosti Crafterja 2024 je zdaj 10,3-palčni in opcijsko 12,9-palčni informacijsko-razvedrilni zaslon, ki ima na novo razvit grafični vmesnik in samoumevno krmarjenje po menijih. Na levi strani je digitalna ploščica, ki z enim klikom odpre glavni meni s pregledom vseh aplikacij. Poleg tega je gumb za  neposreden dostop do najpomembnejših funkcij vozila. Temperature in glasnost zvoka je zdaj mogoče prilagajati z osvetljenimi drsniki na dotik. Crafter bo imel tudi nov spletni sistem glasovnega upravljanja, ki se odziva na naravne glasovne ukaze. Preoblikovana sta tudi ročna zavora in stikalo za osemstopenjski samodejni menjalnik. Medtem ko je imel prej tradicionalno ročico ročne zavore poleg voznikovega sedeža, bo nova generacija opremljena z elektronsko upravljano parkirno zavoro, katere stikalo je med instrumenti in komunikacijskim sistemom.

Novi Crafter bo prvič na voljo z digitalnimi instrumenti. Standardni pri vozilih s skupno maso nad 3,5 tone so tudi informacijski sistem za mrtvi kot, ki voznika opozori na pešce in kolesarje ali voznike skuterjev, sistem za speljevanje in funkcija zaviranja nasproti vozečega vozila pri zavijanju (zavira v primeru nasproti vozečega vozila). V pomoč vozniku bo tudi prilagodljivi tempomat ACC (samodejno pospeševanje in zaviranje) in pomočnik za vozni pas združena v en sistem.

Ponovno bo Crafter na voljo s širokim naborom tipov karoserije – od zaprtih dostavnih vozil do enojnih in dvojnih kabin, kot so strešne stranice in šasije, pa tudi zabojniki in prekucniki. Poleg tega bodo znova na voljo različni masni razredi (do 5500 kg skupne mase vozila), dve medosni razdalji (3,64 in 4,49 metra) in različne skupne dolžine (6,0 do 7,4 m). Poleg znanega šeststopenjskega ročnega menjalnika in osemstopenjskega samodejnega menjalnika za modele s pogonom na sprednji in štirikolesni pogon bo nov osemstopenjski samodejni menjalnik uporabljen za različice s pogonom na zadnji kolesni par. Štirivaljni dizelski motorji s turbinskim polnjenjem z visokim navorom bodo ponovno dosegli 103 kW (140 KM), 120 kW (163 KM) in 130 kW (177 KM).

Prenovljeni dostavnik bo do prvih kupcev prišel aprila prihodnje leto.

Preberite še: Od danes naprej točimo ceneje!

BONUS VIDEO: Drift, reli in tovorna zver v enem? To je novi Raptor!

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol