Občutek imam, da ne govorim le zase, ampak od vseh vprašanj, ki nam jih avtomobilskim novinarjem zastavljajo ljudje, sta dve najpogostejši.
Prvo je tisto večno, in sicer: kateri je najboljši avto, ki si ga vozil? Tu imam pripravljen odgovor, da tisti, ki ga spremljajo dobra družba, zanimiva cesta, okusna hrana in kakšen zanimiv pripetljaj. Ferrarija, ki ga ob 16. uri zapeljem dva kilometra po severni ljubljanski obvoznici, bom hitro pozabil. Razumete? Drugo vprašanje je veliko težje, a sem tudi nanj pripravil odgovor. Oziroma taktiko. Kateri avto naj kupim? Najprej sem ljudem po najboljših močeh svetoval, češ tega in tega, na koncu pa ugotovil, da je bilo vse zaman. Celo do prepira pride. Ljudje so do mene prihajali že odločeni in so le iskali potrditev. Zato sem spremenil taktiko. Na vprašanje sem vedno odgovoril z vprašanjem: katerega pa imaš ogledanega? Ko sem dobil odgovor, sem le še kimal.
Zadnje čase opažam, da se zadeve spreminjajo. Ljudje ne sprašujejo več po znamki, modelu ali karoserijski izvedbi. Dejansko so neodločeni in edina stvar, ki jih bega, je izbira primerne pogonske tehnike. Zaplete se že pri klasični izbiri. Dizel? Res Nemci ne kupujejo več dizlov? Kaj se zdaj dogaja z dizli? Turbobencinarji z majhno prostornino? Je to še sploh in? Da ne omenjam, kako se zaplete, ko k enačbi dodamo elektriko. Kilovatne ure, dometi, priključne moči, poraba, polnilna infrastruktura, dnevne rutine … Vam povem, ljudje kupujejo avte le še po nekem splošnem prepričanju, kaj je zanje dobro. No, včasih pa vseeno zmagata premišljenost in preudarnost. V Nemčiji so prvič po izbruhu afere, povezane z meritvami izpušnih plinov, zaznali povečan delež prodaje dizlov.
Evropske direktive so proizvajalce prisilile, da so raven izpustov znižali do te mere, da so dizli čistejši kot kadarkoli prej, kupci pa so dojeli, da so taki motorji še vedno najboljša izbira za njihove potrebe. Pa da ne bo videti, kot da zagovarjam le dizle. Zagovarjam lastno, izdelano mišljenje. Tudi sam si nisem nikoli predstavljal, da se bo pri moji hiši znašel električni avto. Zdaj, ko v njem vidim vse prednosti drugega avta, sem pred resnim pomislekom. Dogaja se to, da proizvajalci ponujajo že tovarniške popuste za nekatere električne avte, saj jim je bolj v interesu prodati avto pod določeno ceno, kot pa plačati visoke globe za presežke ogljičnih izpustov. Če k temu dodamo (ali odštejemo, kakor želite) še državno spodbudo za nakup električnega avta, pridemo do odgovora na še eno pogosto vprašanje, in sicer: kdaj bodo električni avtomobili na voljo po dostopnih cenah? Zdaj!
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj