Res je, da so časi vse bolj ekološki, in res je, da je to z lepo kopico bolj ali manj (večinoma pa kar bolj) serijskih avtomobilov dokazoval tudi frankfurtski avtosalon, a za tiste, ki si želijo več moči, je prihodnost videti rožnata.
Avtomobilov, katerih glavni namen je hitrost (ali pa zelo hitro udobje), je bilo namreč na pretek. Audi je pripeljal celo vrsto S-ov (S6, S6 Avant, S7 in S8), BMW novo Empetico, pri Mercedesu se je bohotil SLS Roadster. Tu so še novi 911, pa 458 Spyder, pa Maserati Kubang, podaljšani RR Ghost, Astonov V12 Zagato in še kupček manj prestižnih – Fordovi ST-ji in ST-R, Jeep SRT8, Alfa 4C Concept ... Še celo eko različice dobivajo športne modele ...
Tistim, ki imajo radi hitrost, se očitno ni treba ničesar bati (razen policistov z merilniki hitrosti, seveda). A zanimivo je, kako ekološki so postali ti novi avtomobili – ali pa so norme za meritev porabe goriva dokončno izgubile svoj misel? M5, recimo: 9,9 litra na 100 prevoženih kilometrov mešanega cikla. Saj vem, sodoben motor, odklop valjev, veliko navora, pa vseeno: resno mislite, da je ta številka uporabna za karkoli drugega kot za čim manjše obdavčenje na podlagi izpustov CO2? In pri večini drugih je povsem enako. Številke na papirju nimajo prav nobene zveze s tem, kar se po nakupu dogaja v realnosti.
Da ne bo pomote: prav nič se ne pritožujem, obdavčitve so manjše, duševno zdravje tistih, ki jih skrbi okolje, pa boljše. In ker vozniki teh avtomobilov ob tem še uživajo, so bolj ali manj zadovoljni vsi. Super, dajte nam še več moči.
Dušan Lukič