Zgodilo se je tisto, kar smo vsi po tihem pričakovali, le organizatorji ne: koronavirus je odkihnil ženevski sejem.
V izjavi za javnost so celo izrazili zaskrbljenost, češ da je njihova glavna skrb zdravje vseh udeležencev. Pa je res? Spomnimo: ko se je virus že dodobra razširil po Aziji in začel svoj pohod po severni Italiji, so pri organizaciji Palexpo vestno trdili, da ni nikakršnih skrbi, da bi salon odpadel. Še več, celo zagotavljali so, da bo na sejmišču dovolj razkužilnikov za roke, razstavljavce pa so prosili, naj nadzorujejo zdravje svojih zaposlenih ter da obolelih ne pošiljajo v Ženevo. In da bo to dovolj. S temi argumenti niso prepričevali zgolj morebitnih obiskovalcev, temveč predvsem avtomobilske znamke, da naj ne ustavijo večmilijonskih projektov pri pripravi razstavnih prostorov.
Toda ustavila jih je švicarska vlada, ki je le tri dni pred odprtjem sprejela interventni odlok, s katerim je prepovedala organizacijo vseh prireditev z udeležbo, ki presega tisoč ljudi. S tem so organizatorji dobili odličen izgovor, da dvignejo roke od vsega in krivdo prevalijo na višjo silo ter s tem dosežejo to, da nihče ne bo imel trdne podlage za morebitno tožbo. A za marsikatero avtomobilsko znamko je bilo že prepozno. Razstavni prostori so se na veliko gradili, avti so že bili v Ženevi, logistično se je 90 odstotkov vsega že zgodilo. Če bi storili podobno, kot so to storili v Barceloni, kjer so že mesec dni prej odpovedali največji kongres mobilne telefonije, si ne bi prislužili črne pike pri avtomobilistih.
Tudi časi niso pravi za tovrstne zamere. Znamke pripisujejo vse manjšo veljavo avtomobilskim salonom in vse je kazalo na to, da bo Ženeva kot edina obdržala veljavo na podlagi tradicije, nevtralnega teritorija in časovnega termina. A zdaj se ji obetajo hudi časi, ne glede na viruse in epidemije. Tudi zaradi tega, ker so ravno v teh dneh dobili svežo konkurenco. IAA se Namreč iz Frankfurta seli v München in pričakujemo lahko, da bodo novi gostitelji toplo sprejeli razstavljavce in občinstvo. Kako tudi ne, saj so nekateri izračuni pokazali, da krajevno gospodarstvo s prihodom takega sejma lahko pridobi skoraj 300 milijonov evrov.
A vseeno, odpoved ženevskega salona bo manjše kislo jabolko, v katero bo industrija ugriznila med pohodom koronavirusa. Ljudje še niso tako panični, da bi pograbili avte v salonih, kot so moko in toaletni papir v trgovinah. Trenutno smo priča hudim udarcem v celotni verigi od proizvodnje do logistike in prodaje. A avtomobilska industrija je, tako kot turizem, ena od panog, ki se po tovrstnih udarcih najhitreje pobere. Le roke si bo treba začeti dobro umivati. Ampak ne tako, kot so si roke umili ženevski prireditelji.