Čeprav smo njegov prihod napovedovali šele prihodnje leto, pa bo Lexus prve primerke na cesto poslal že konec letošnjega leta.
Ljubitelji znamke Lexus se morda spomnite spomladi predstavljenega koncepta mestnega križanca znamke Lexus, ki smo si ga ogledali na avtomobilskem salonu v Ženevi. Že takrat nas je popolnoma razkrit – pa čeprav le kot koncept – navdušil z zunanjim videzom, kjer je še najbolj izstopala velika maska hladilnika. Že takrat je bilo jasno, da bo novinec ugledal serijsko proizvodnjo, ni pa bilo jasno, v kolikšni meri ga bodo pri Lexusu še spremenili.
Izkazalo se je, da bolj malo. Novi Lexusov najmanjši križanec z oznako UX (Urban Expolrer oziroma urbani raziskovalec) je namreč včeraj v švedski prestolnici Stockholm doživel svojo uradno predstavitev in po fotografijah sodeč se avtomobil od koncepta razlikuje le malo. Avtomobil je tako zadržal veliko masko hladilnika, LED-žaromete spredaj in zadaj, ostajajo tudi masivne obrobe pragov in blatnikov, ki bodo ščitile dragocen lak na karoseriji, nov pa bo tako le par vzvratnih ogledal na vratih vozila.
Notranjost avtomobila bo po besedah Lexusovih inženirjev manj športna in kljub robustnemu videzu bolj namenjena udobju. Pri tem izpostavljajo novo armaturno ploščo, ki se navidezno zajeda prek vetrobranskega stekla v blatnike, zaradi česar naj bi imel voznik kar najboljšo preglednost navzven. Visoko sedenje bo še nekoliko bolj pripomoglo k večji preglednosti, hkrati pa bosta na ta račun poenostavljeni vstopanje in izstopanje iz vozila. Sprednji sedeži bodo sicer nastavljivi v osmih smereh. Armaturna plošča bo digitalna, poleg nje pa bo sedempalčni zaslon informativno-razvedrilnega sistema, ob doplačilu pa ga bo mogoče nadomestiti z 10,25-palčnim.
Terensko naravnan le na prvi pogled
Kljub višje nasajeni karoseriji gre pri modelu UX še vedno za mestnega križanca, namenjenega urejenim cestam. Navsezadnje bo avtomobil nasajen na 18-palčna lita platišča, ob doplačilu za paket F Sport pa bo opremljen z nekoliko tršim vzmetenjem. Za dobro vodljivost vozila bo skrbelo tudi nizko težišče vozila, kar so pri Lexusu dosegli z intenzivno uporabo aluminija pri izdelavi karoserijskih plošč.
UX bo na voljo v dveh različicah z oznakama UX 200 in UX 250h. Prvi bo opremljen z atmosfersko polnjenim dvolitrskim bencinskim motorjem, ki zahvaljujoč višji motorni kompresiji proizvede 169 'konjev' oziroma 124 kilovatov moči. Ta se bo na sprednji kolesni par prenašal prek 10-stopenjskega menjalnika. Vrh motorne ponudbe bo predstavljal hibrid, sestavljen iz zgoraj omenjenega bencinskega motorja in elektromotorja z močjo 5 kilovatov, ki bo ob tem omogočal štirikolesni pogon, saj bo moč prenašal na zadnji kolesni par.
Čeprav smo napovedali, da bo novinec na trg zapeljal spomladi prihodnje leto, pa bodo pri Lexusu nekoliko pohiteli z njegovim lansiranjem na trg. Različica UX 200 bo tako na ceste zapeljala že konec letošnjega leta, hibrid pa nekoliko pozneje, natančneje januarja prihodnje leto. Ob tem so že znane tudi cene za ameriški trg, kjer bo za avtomobila treba odšteti 32.000 (UX 200) oziroma 34.000 (UX 250h) dolarjev.
Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj