V 95. letu starosti je umrl Kenichi Yamamoto, ki je pri Mazdi bdel nad Wanklovim motorjem

28. 12. 2017 | Jure Šujica
Deli

Yamamoto je bil vodja Mazdinega oddelka Ronin 47, ki je skrbela za razvoj prvega rotacijskega motorja te znamke.

Letošnji novoletni prazniki bodo v pri podjetju Mazda in med največjimi ljubitelji znamke minili z grenkobo. V 95. letu starosti se je namreč pred tednom dni, 20. decembra, poslovil eden izmed najpomembnejših mož v zgodovini podjetja, Kenichi Yamamoto. Inženir, ki je svojo poklicno pot pričel še v predhodnici Mazde, podjetju Toyo Kogyo, je namreč poleg drugih dosežkov poskrbel za zasnovo in izdelavo prvega Mazdinega rotacijskega motorja.

Kenichi Yamamoto se je rodil leta 1922 v Hirošimi. Po zaključeni osnovni in srednji šoli se je leta 1944 vpisal na fakulteto v Tokiu, a je šolanje zaradi uničujočega bombardiranja v Hirošimi že naslednje leto prekinili in se vrnil domov. V želji, da bi pomagal družini (sestra je v napadu umrla, oče je zaradi radioaktivnega sevanja zbolel, domača hiša pa je bila porušena) se je Yamamoto zaposlil v lokalni tovarni za proizvodnjo tovornih vozil Toyo Kogyo, predhodnici kasnejše Mazde.

Yamamoto tudi oče prvega Mazdinega OHV motorja

Sprva je v tovarni delal na oddelku proizvodnje, kjer je bil zadolžen za sestavo menjalnikov in diferencialov, a mu njegova inženirska žilica ni dala miru. Nekega dne je zato naletel na skupek načrtov za menjalnike, ki jih je sam sicer sestavljal. Zanimanje zanje in prizadevnost sta bila glavna faktorja, da je bila Yamamotu že leta 1947 zaupana naloga izdelave sploh prvega Mazdinega OHV motorja z ventili nad motornimi valji.

Vseeno pa se bo večina avtomobilskega sveta Yamamota spominjala po njegovi vlogi pri razvoju rotacijskega motorja. Mazda je namreč v svetu znana kot edini avtomobilski proizvajalec, ki je več desetletij v svoje avtomobile vgrajeval sloviti rotacijski motor, katerega oče je sicer nemški inženir Felix Wankel. Yamamoto je bil namreč vodja oddelka 'Ronin 47', skupine 47 inženirjev, dizajnerjev in drugih strokovnjakov, ki je leta 1967 v modelu Cosmo predstavila tovrsten motor in s tem poskrbela za rojstvo legende. Rotacijske motorje je Mazda nato izdelovala vse do zaključka proizvodnje modela RX-8 leta 2012.

Jure Šujica
Foto: Mazda

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja