V času epidemije in karantene slovenske ceste občutno bolj varne

24. 3. 2020 | Jure Šujica
Deli
V času epidemije in karantene slovenske ceste občutno bolj varne (foto: Jure Šujica)
Jure Šujica

Statistika je ob koncu prvega četrtletja na splošno občutno boljša kot v enakem obdobju lanskega leta.

Kdorkoli se v zadnjih dneh, še posebno v času običajnih jutranjih in popoldanskih konic odpravlja na cesto, je verjetno že opazil, da je trenutna karantena prinesla tudi občutno zmanjšanje prometa. Manj avtomobilov ni edina posledica, ki jo je prinesla karantena, saj se zdi, da celoten promet poteka občutno bolj tekoče, umirjeno. Zdi se, da je tudi manj agresivnih voznikov. Skratka, vzbuja se občutek, da so ceste precej bolj varne.

Pa je to res? To vprašanje smo posredovali na Generalno policijsko postajo in Agencijo za varnost prometa Republike Slovenije, ki imajo tovrstne podatke. In občutek večje varnosti ne vara. Naše ceste namreč v minulem tednu dni, odkar je bila uvedena karantena, niso terjale niti ene smrtne žrtve. To je sicer enak rezultat, kot v enakem obdobju lani, vendar se napredek kaže tudi na drugih področjih.

Glavna tema še vedno varnostni pas

Med 16. in 23. marcem je na naših cestah hudo telesno poškodbo utrpelo pet udeležencev (lansko leto šest), pri čemer se je en posameznik poškodoval med vožnjo z rolerji. Za več kot petdeset odstotkov (s 86 na 42) se je znižalo število lažje poškodovanih, število vseh prometnih nesreč pa je doseglo le tretjino tistega v danem obdobju leta 2019 (lani 311, letos 103).

Krompirjeva solata, ki je obnorela splet. Popolnoma drugačna, kot smo je vajeni

Policija in AVP na splošno beležita velik napredek na področju varnosti na slovenskih cestah v prvem četrtletju leta 2020. V tem času je namreč na naših cestah umrlo 14 ljudi, kar je kar 10 manj kot v enakem lanskem obdobju. Devet izmed letošnjih žrtev je bilo voznikov osebnih vozil. A podatek, ki tu najbolj bode v oči, je podatek o uporabi varnostnega pasu. Od devetih voznikov osebnih vozil in enega voznika tovornega vozila jih kar šest med vožnjo zagotovo ni uporabljalo varnostnega pasu, za dva med njimi pa je bilo to nemogoče ugotoviti. To je podatek, ki ga tako AVP kot policija najbolj izpostavljata, še posebej ob dejstvu, da je uporaba varnostnega pasu ena od najbolj perečih tem na področju prometne varnosti v zadnjih letih pri nas.

Novo na Metroplay: Helena Blagne iskreno o večeru, po katerem ni več mirno spala | Mastercard® podkast navdiha z Borutom Pahorjem