V Evropi polnilnic manjka, Japonci imajo drugo težavo

Japonci so postavili mrežo polnilnic, ki presega potrebe voznega parka. In polnilnice stojijo, se kvarijo, njihovo število pa - pada namesto rase.

V Evropi polnilnic manjka, Japonci imajo drugo težavo (foto: Profimedia) Profimedia
27. 8. 2021

Če je stanje v Evropi na področju polnilne infrastrukture za električno gnana vozila še vedno daleč za tistim, ki si ga EU želi, imaja v deželi vzhajajočega sonca povsem drugačne težave na tem področju.

Japonci so namreč že leta 2012, kot poroča Automotive news, začeli z intenzivno izgradnjo nacionalne mreže polnilnic z državno subvencijo vredno skoraj milijardo dolarjev, še preden je ponudba vozil sploh dosegla to raven. V smislu - če polnilnice bodo, bo to gotovo privabilo tudi lastnike vozil. No, to se ni zgodilo ... Tudi danes je penetracija električnih vozil tam približno en odstotek (v EU okoli 0,4 odstotka celotne flote), kar še vedno pomeni, da mnoge japonske, zdaj seveda že ostarele polnilnice, bolj ali manj samevajo. Ne le to - njihovo število upada, saj jih je cel kup že v okvari. Če so imeli Japonci le pred letom okoli 30.300 polnilnic, jih imajo zdaj okoli 29.200. Prvi zabeleženi upad po začetku vodneja uradne statistike.

Prav drugo leto bo menda kritično, ko bo treba nadomestiti in predvsem posodobiti številne polnilnice po državi, kjer še vedno želijo zgraditi omrežje s 150.000 polnilnicami do leta 2030.

No, v Evropi je situacija drugačna - trenutno je v EU in Evropi širše okoli 285.000 polnilnic (v Sloveniji blizu 800), kar je še vedno daleč od cilja EU komisije, da do leta 2025 zgradi  mrežo milijon polnilnic po Evropi! Ki bi naj napajala približbno 13 miljonov električnih vozil, kolikor bi jih naj do tega mejnika vozilo po evropskih cestah.