Po zaslugi velikega baterijskega sklopa Volkswagen napoveduje več sto kilometrov avtonomije. Na trg bo zapeljal predvidoma sredi letošnje jeseni.
Volkswagen Transporter ima pri Volkswagnu v modelni paleti prav posebno mesto. Če ne zaradi drugega, že zato, ker gre po upokojitvi Beetla za najstarejši model znamke v proizvodnji, saj ga izdelujejo že več kot 50 let. Tudi zato je vsaka poteza, povezana z njim oziroma z njegovim razvojem, skrbno premišljena. Vseeno pa so zdaj pri Volkswagnu storili korak naprej in Transporterja – kakor tudi vse izpeljanke (Caravelle, Multivan in California) – pripravili na prihodnost.
V Hannovru je namreč nemško avtomobilsko podjetje predstavilo pomlajeno izdajo aktualne generacije kombija z oznako T6.1. Glede na to, da gre za pomladitev, je ta precej obsežna, saj je avtomobil prejel popolnoma spremenjen sprednji del, ki se tako nesramežljivo zgleduje po prestižnih bratih, Touaregu in Arteonu. Preostalih karoserijskih sprememb je na drugih le še malo. A pravo bistvo se pravzaprav skriva pod motornim pokrovom.
Glavnina motorjev ostaja dizelsko gnanih
Glede na to, da v razredu kombijev vozniki in kupci še vedno prisegajo na dizelske motorje, se je Volkswagen odločil nekoliko prevetriti ponudbo teh. Na voljo bodo tako le še štirje dvolitrski dizli z močjo med 90 in 199 'konji' oziroma 66 in 146 kilovati; najmočnejša motorja ostajata enaka in bosta tudi po tem lahko na voljo s štirikolesnim pogonom in samodejnim menjalnikom.
Se pa omenjenim dizlom pridružuje velika novost. Volkswagen je namreč kombiju prvič v zgodovini namenil električni pogonski sklop. Tega je razvil v sodelovanju s podjetjem ABT (isto podjetje sicer skrbi za predelave Volkswagnovih vozil), gre pa za en elektromotor z močjo 82 kilovatov. Tega bosta lahko napajali dve bateriji, manjša z zmogljivostjo 38,8 kilovatne ure oziroma (dvakrat) večja z zmogljivostjo kar 77,6 kilovatne ure. Velika zmogljivost se bo seveda izkazala tudi pri dometu vozila. Volkswagen trdi, da naj bi ta znašal več kot 400 kilometrov, a gre pri tem za merjenje po opuščenem standardu NEDC. Realni domet bo tako nekoliko manjši, zagotovo pa gre pričakovati vsaj okoli 300 kilometrov avtonomije.
No, precej novosti bo tudi na področju varnosti in infozabavnega sistema. Flota vozil bo tako lahko opremljena s sistemom za pomoč pri vožnji v primeru izdatnega bočnega vetra in sistemom za pomoč pri manevriranju s prikolico, na voljo pa bosta tudi sistem za preprečevanje nenamerne menjave voznega pasu in sistem za pomoč pri parkiranju. Popolnoma nov infozabavni sistem bo prinesel (za doplačilo) večji, za dotik občutljiv zaslon premera 9,2 palca, ki bo imel med drugim vgrajeno SIM-kartico, možnost povezave s pametnimi telefoni proizvajalca Apple in možnost glasovnega upravljanja. Prihaja tudi digitaliziran kokpit in možnost 230-voltne vtičnice pri vozilih, namenjenih obrtnikom.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?