Nissan bi se lahko znašel na robu propada in imel le še za eno leto sredstev za poslovanje, opozarjajo poznavalci
Japonsko avtomobilsko podjetje je še eno v vrsti tistih, ki so se bili prisiljeni po hudih izgubah lotiti obsežnega programa zmanjševanja stroškov. Pri Nissanu so prejšnji mesec napovedali, da bodo odpustili 9000 delovnih zaposlenih in ukinili petino svojih svetovnih proizvodnih zmogljivosti, saj si prizadevajo zmanjšati stroške za 2,5 milijarde evrov v tekočem proračunskem letu ob upadu prodaje na Kitajskem in v ZDA, dveh največjih trgih.
Izvršnemu direktorju Makotu Uchidi bodo v okviru ukrepov za polovico oklestili plačo, medtem ko naj bi glavni finančni direktor Stephen Ma že odstopil. Toda poznavalci menijo, da te poteze ne bodo dovolj, saj Nissan zaostaja z napredkom pri razvoju trenutno priljubljenih hibridnih avtomobilov.
Prihajajo tudi opozorila, da bi se lahko končala strateška naveza med Mitsubishijem in Renaultom, ki zajema evropski, japonski in ameriški trg, neuradno naj bi si predvsem Renault prizadeval zmanjšati svoj finančni delež v Nissanu. Glede na to bi lahko zaradi tega Nissan v naslednjem letu potreboval denarno podporo japonske ali ameriške vlade, da bi ostal nad gladino.
Že zdaj naj bi Nissan dolgoval kar okoli 5,5 milijarde evrov, prodaja po vsem svetu je v prvi polovici tekočega poslovnega leta upadla za 3,8 odstotka na 1,59 milijona vozil, predvsem zaradi 14,3-odstotnega padca na Kitajskem. Z drugimi besedami, japonski proizvajalec naj bi imel sredstva za poslovanje še v naslednjih 12 ali 14 mesecih, za naprej pa so obeti precej negotovi. Obstajajo tudi namigovanja, da bi lahko Nissan okrepil vezi s Hondo, ki bi lahko kupila delež, vendar se za zdaj to zdi malo verjetno, pravijo poznavalci.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere