V Slovenijo zapeljal 'avtomobil, ki ne bo všeč nikomur'. A pri Mercedesu jim je všeč prav takšen

Nekoliko v senci prestižne limuzine se je slovenskemu trgu predstavil tudi sedemsedežni električni križanec EQB.

V Slovenijo zapeljal 'avtomobil, ki ne bo všeč nikomur'. A pri Mercedesu jim je všeč prav takšen (foto: Jure Šujica) Jure Šujica
17. 6. 2022

Mercedes-Benz kot ena najstarejših znamk na svetu vselej stremi k temu, da je na tehnološkem področju v ospredju razvoja. Zato se pri podjetju vselej trudijo, da so v ospredju razvoja novih tehnologij in konceptov. Tako nameravajo v letu 2024 pričeti z razvojem še zadnje nove platforme, ki bo omogočala uporabo uporabo termičnih motorjev, kar nam je danes ob prav posebni priložnosti zaupal Robert Lešnik, vodja Centra za oblikovanje zunanjosti osebnih vozil pri Mercedes-Benzu.

Podjetje je že zazrto tudi v čas po letu 2030, saj prve ideje in koncepti za omenjeno obdobje že nastajajo, najnovejšo tehnologijo pa medtem predstavljajo v modelu EQS, največjemu električnemu avtomobilu znamke oziroma ekvivalentu termično gnanemu Razredu S. A avtomobil, ki je danes zapeljal na slovenske ceste ima z njim pravzaprav precej malo skupnega.

Še posebej videz obeh vozil je povsem drugačen, pri čemer EQS prinaša pravo revolucijo. Gre namreč za avtomobil, ki s kvocientom zračnega upora Cd=0,20 velja za najbolj aerodinamično oblikovan avtomobil na svetu. K temu po besedah Lešnika pripomore klinast nos, preprosta in razpotegnjena silhueta, nekoliko manjša kolesa (premer najmanjših platišč v ponudbi znaša 19 palcev) in pa rešitve, kot s usmerniki zraka v sprednjem odbijaču.

Prav glede videza je sicer Lešnik podal najbolj radikalno izjavo in sicer, da avtomobil večini ljudi ne bo všeč. A to je bil na nek način tudi cilj, saj so se želeli od tradicionalne silhuete limuzine in uveljavljenih proporcev, ki so prisotni že desetletja. Hkrati podoba omogoča več prostora v kabini, kot tista v Razredu S – pa čeprav je slednji kar nekaj centimetrov daljši. Pri tem mu sicer uslugo dela tudi 3,21-metrska medosna razdalja.

Sicer pa je kabina polna različnih inovacij in rešitev, med katerimi je zagotovo najbolj opazen tako imenovani 'Hyperscreen', steklena instrumentna plošča, ki se razteza preko celotne armaturne plošče in skriva tri ločene zaslone, enega namenjenega potniku na desnem sedežu. Ta lahko posledično skrbi tudi za upravljanje multimedijske naprave. O številnih tehnoloških inovacijah si sicer še več lahko preberete na spodnji povezavi.

Preberite še: Premiera: Mercedes-Benz EQS: In prišel je tretji

Čeprav zgolj električna, bo motorna ponudba precej raznolika. V osnovi bo tako EQS na voljo z enim elektromotorjem moči 215 kilovatov. Takšen avtomobil bo na voljo za 105.900 evrov, kar je celo nekoliko manj kot je potrebno odšteti za osnovno opremljen Razred S. Takšen EQS bo sicer po standardu WLTP ponujal kar 741 kilometrov električnega dosega.

Najdražja bo na drugi strani izvedba EQS AMG 53 4Matic s precej poskočnimi 385 kilovati ali 523 'konji' moči. Zanjo bo potrebno odšteti vsaj 170.900 evrov. Sicer pa bo letos na slovenske ceste zapeljalo zgolj 10 novih EQS-ov, kar je po besedah zastopnika nekoliko manj od številke, ki bi jo trg lahko prinesel. A dobava je pač še vedno omejena.

Bodo pa zato z današnjim dnem na svoj račun lahko prišli tudi vsi tisti, ki si želijo kakšen sedež ali dva več v svojem električnem avtomobilu. EQS-u je namreč danes družbo delal še križanec EQB. Gre za električno različico nekoliko bolj znanega GLB-ja, ki pa si električno tehniko deli z že znanim EQA. To pomeni, da je avtomobil na voljo s tremi opcijami električnega pogona in pa tremi paketi opreme. Njegov električni doseg bo znašal do 472 kilometrov po standardu WLTP, številka pa je odvisna od izbire števila in moči elektromotorjev.

EQB bo na voljo tako s petimi, kot tudi sedmimi sedeži, zanj pa bo potrebno odšteti vsaj 57.900 evrov (EQB 250). Izvedbi EQB 300 4Matic in 350 4Matic bosta dražji za pet oziroma osem evrskih tisočakov. Letos naj bi pri podjetju Star Import zanj našli 15, prihodnje leto pa že 40 kupcev.