Najpogosteje je razlog varovanje okolja, pred potovanjem je priporočljivo preveriti, kje je treba plačati cestnine in druge pristojbine.
Tisti, ki potujejo v tujino z avtomobilom, se bodo v mnogih evropskih mestih zaradi okoljskih razlogov srečali z omejitvami dostopa v nekatera mestna središča. Za potnike z avtodomi in prikolicami pogosto veljajo posebna pravila, predpisi se včasih razlikujejo tudi glede na potovalni cilj.
V francoskih mestih obvezna vinjeta
V Parizu, Lyonu, Marseillu in mnogih drugih francoskih mestih je še vedno obvezno na vetrobransko steklo nalepiti vinjeto "Crit'Air". Ta omogoča vožnjo v conah z nizkimi emisijami, če motor izpolnjuje določene emisijske standarde. Električni avtomobili vedno prejmejo najvišjo oceno, vendar morajo biti vseeno označeni. Nalepka je obvezna tudi za vozila, registrirana v tujini. Naročiti jo je mogoče za 4,90 evra na uradni spletni strani.
V Italiji območja z omejenim prometom
V Italiji imajo središča mest omejen promet motornih vozil z "Zona a traffico limitato". To pomeni, da je vstop dovoljen le določenim osebam, najmanj omejitev velja za prebivalce, podjetja, dobavitelje in ponudnike komunalnih storitev. Turisti pa lahko za plačilo pridobijo posebna dovoljenja prek hotelov in drugih nastanitev, ki jih imajo tam rezervirane.
Območja z omejitvami so označena z velikimi znaki, vendar pa so lahko informacije, ki so na voljo, včasih zmedene za obiskovalce, ki območja ali jezika ne poznajo, prepovedan vstop pa lahko pomeni visoke globe. Območja so nadzorovana s kamerami, po preverjanju registrske tablice pa se globe lahko zaradi sporazumov o varstvu podatkov izterjajo tudi v drugih članicah EU.
Belgija prepoveduje vstop "umazanim vozilom"
V "območju z nizkimi emisijami" (LEZ) v belgijskih mestih, kot so Bruselj, Antwerpen ali Gent, je vstop "onesnažujočim vozilom" prepovedan. Razlog je kakovost zraka in izboljšanje javnega zdravja. Vozila, ki izpolnjujejo emisijska standarda Euro 5 in 6, lahko prosto vstopijo, vozila, ki niso registrirana v Belgiji, se morajo registrirati na spletu na spletni strani organa LEZ. Vstop je pod video nadzorom, neregistrirana vozila se soočajo z globo v višini 150 evrov, tudi če izpolnjujejo merila.
Na Otoku pristojbina za prometne zastoje
Poleg pristojbine za prometne zastoje ima London tudi "območje z nizkimi emisijami" (LEZ) in celo "območje z ultra nizkimi emisijami" (ULEZ). Tovornjaki, kombiji z emisijskimi standardi Euro 0 do 2 ali težka tovorna vozila (vsa nad 3,5 tone), pa tudi avtobusi, minibusi in avtobusi (vsi nad pet ton), ki ne izpolnjujejo emisijskih standardov Euro 6, morajo plačati pristojbino za vstop.
V ULEZ se pristojbine plačujejo za bencinske avtomobile do Euro 3, dizelske avtomobile, kombije in specialna vozila do vključno 3,5 tone ter minibuse do vključno Euro 5. To velja tudi za motorna kolesa do Euro 2. Vsa vozila, tudi tista z odobrenimi standardi Euro, se morajo predhodno registrirati na spletu. V nasprotnem primeru se lahko nadejajo globe v višini več kot 200 evrov. Območja veljajo 24 ur na dan, 7 dni v tednu skozi vse leto, razen 25. decembra.
V španskih mestih prepoved za starejša vozila
V Španiji v številnih mestih obstaja "Zonda de Bajas/Baixes Emisiones" (ZBE). Namenjena so izboljšanju varstva okolja tudi tukaj. Bencinskim vozilom, izdelanim pred januarjem 2000, in dizelskim vozilom, izdelanim pred letom 2006, katerih motorji ne ustrezajo standardom Euro 3, 4 ali 5, je vstop prepovedan. Vsa ostala vozila so na splošno dovoljena, vendar okoljske cone določajo številne izjeme, ki se lahko razlikujejo glede na posamezen primer. Informacije so dostopne na spletnih straneh posameznih mest.
Dodatno ponekod še cestnine in druge omejitve
Že nekaj časa velja omejitev hitrosti na 30 km/h v posameznih okrožjih evropskih metropol, pa tudi v mestnih središčih. V Parizu je na primer običajna omejitev hitrosti na večini cest znotraj oboda obvoznice (Périphérique) znižana na 30 km/h. Na samem obrobju pa je omejitev hitrosti 50 km/h, s pasom, rezerviranim za skupno vožnjo.
V Bruslju velja omejitev hitrosti na 30 km/h tudi v številnih soseskah, v nekaterih stanovanjskih območjih pa je omejitev hitrosti celo 20 km/h. Španija je bila prva država, ki je na splošno znižala omejitev hitrosti v urbanih območjih. Če je v vsaki smeri ločen pas za promet vozil, je največja hitrost 30 km/h. Če pa je za obe smeri samo en vozni pas, je omejitev hitrosti 20 km/h. Le če sta za eno smer dva ali več voznih pasov, je omejitev hitrosti 50 km/h.
Helsinki imajo že dolgo razširjeno cestno omrežje s hitrostjo 30 km/h. 50 km/h je dovoljenih le na glavnih dostopnih cestah. V Gradcu ima na primer skoraj 80 odstotkov cestnega omrežja splošno omejitev hitrosti 30 km/h. Tam velja predvsem za stanovanjske ulice, šolska okrožja in območja v bližini bolnišnic. Edinburgh je na približno 86 odstotkih svojih mestnih cest namesto običajnih 30 mph (približno 48,3 km/h) določil omejitev hitrosti na 20 mph (približno 32,2 km/h). To velja tudi za London na območju pristojbin za prometne zastoje.
Posebni predpisi za avtodome in prikolice
Za avtodome in prikolice veljajo posebni predpisi na mnogih mestih. V Franciji morajo na primer motorna vozila z dovoljeno skupno maso nad 3,5 tone imeti nalepko z besedilom "Attention angles morts" (mrtvi koti). To velja tudi za avtodome ali prikolice z vlečnim vozilom nad določeno maso. Opozorilni znaki morajo biti nameščeni na desni strani zadnjega dela in tudi na obeh straneh vozila, znotraj enega metra od sprednjega dela vozila.
V Italiji mora biti vsak tovor, ki štrli nazaj, označen z rdeče-belo šrafirano, odsevno in standardizirano oznako velikosti 50 x 50 centimetrov. To velja tudi za zadnje nosilce, kot so nosilci za kolesa. Če se previs razteza čez celotno širino vozila, mora biti vsak vogal opremljen s svojo oznako. Podoben predpis velja v Španiji.
Tisti, ki želijo prenočiti v svojem avtodomu stran od parkirnih mest, se morajo predhodno pozanimati, saj je to dovoljeno v zelo malo državah. Francija, Italija, Avstrija in Švica to dovoljujejo le v nujnih primerih. Dovoljeno je le na Norveškem in Švedskem.
Tudi kolesarji s posebno varnostno opremo
Tisti, ki pripeljejo kolesa, morajo upoštevati tudi predpise, specifične za posamezno državo. V Italiji so na primer luči in odsevniki obvezni na vseh kolesih, vključno z dirkalnimi kolesi. Prav tako morajo kolesarji nositi odseven jopič, ko kolesarijo zunaj naseljenih območij ponoči.
Na Portugalskem, v Franciji in na Hrvaškem je nošenje odsevnih jopičev ponoči in ob slabi vidljivosti obvezno. Otroci, mlajši od 16 let, morajo na Švedskem in Hrvaškem nositi čelado med kolesarjenjem. V Španiji je takšna zaščita glave obvezna za vse zunaj urbanih območij. Na Portugalskem lahko otroci, mlajši od sedmih let, kolesarijo le s čelado.