Švedska avtomobilska znamka je danes razkrila električno različico križanca XC40, prvega popolnoma električnega avtomobila v njihovi modelni paleti. Ob tem je predstavila tudi nov revolucionarni info-zabavni sistem.
Volvo XC40 je že s prihodom klasične izvedbe prinesel eno izmed večjih inovacij Volva zadnjih let: tovarniški najem vozil, ki ga Volvo počasi uvaja tudi pri ostalih avtomobilih. A inovacij s tem še ni konec. Volvo XC40 je namreč z današnjim dnem, z današnjo predstavitvijo postal prvi električni avtomobil švedske znamke in tako napravil nov velik korak na poti k trajnostnemu razvoju znamke, pomemben del katerega bodo električni avtomobili.
Čeprav gre za električno izvedbo že obstoječega vozila, pa so pri Volvu pripravili kar nekaj novosti. A najprej se osredotočimo na bistvo: pogon. Volvo je XC40 je električni izvedbi namenil popolnoma novo oznako P8, za katero pa se skriva par 150 kilovatnih motorjev – po eden na vsaki osi vozila. Za njuno napajanje bo skrbel baterijski sklop (pri izdelavi katerega se osredotočajo na čim večjo uporabo recikliranih surovin) s kapaciteto 72 kilovatnih ur, temeljil pa bo na standardni 400-voltni tehnologiji.
V sodelovanju z Googlom
Električni XC40 bo tako na eni strani še bolj uporaben kot tisti s klasičnim pogonskim sklopom, na drugi pa tudi precej bolj zmogljiv. Volvo namreč obljublja, da bo z vozilom moč prevoziti preko 400 kilometrov z enim polnjenjem, poleg tega pa bo baterijski sklop do 80 odstotkov kapacitete s pomočjo hitrih polnilnic moč napolniti v 40 minutah. Hkrati so mu na mesto nekdanjega bencinskega (ali dizelskega) motorja namestili dodaten prtljažni prostor, znotraj katerega se nahaja tudi kompresor za polnjenje pnevmatik. Na drugi strani bost prav omenjena elektromotorja omogočila pospeške, ki se jih ne bi sramovali niti nekateri športni avtomobili. Pospešek do 100 kilometrov na uro bo namreč znašal le 4,9 sekunde.
Posebna novost, ki jo uvaja električni volvo XC-40 pa je info-zabavni sistem, ki se neprestano in samodejno posodablja. V sodelovanju z Googlom je še nekoliko močneje integriral storitve ameriškega podjetja. Tako so storitev AndroidAuto bolj ali manj spremenili v samostojni operacijski sistem, katerega je moč glasovno upravljati. A čeprav gre za prvi avtomobil znamke Volvo, ki je dobil omenjeno novost, pa je bila ta storitev pred časom vendarle že predstavljena in tudi uporabljena. Dobil jo je namreč bratranec modela XC40, Polestar 2. Bodo pa poleg novega operacijskega sistema lastniki verjetno navdušeni tudi nad možnostjo posodabljanja programske opreme kar na daljavo, preko zraka s podatki iz oblaka. Omenjeno storitev sicer med drugim že leta poznamo iz vozil znamke Tesla, po njeni zaslugi pa bodo, kot radi poudarijo pri Volvu, avtomobili iz dneva v dan boljši, bolj napredni kot takrat, ko so zapeljali iz tovarne.