Kaj se zgodi, če se električni tovornjak zaleti v drug tovornjak? Ali zdrsne in se prevrne pri veliki hitrosti?
Baterijska električna tovorna vozila so na cestah vse pogostejša in s seboj prinašajo posebne varnostne izzive, predvsem v zvezi s sistemom elektromobilnosti, ki vključuje visokonapetostno baterijo. Varnost je pri Volvo Trucks v središču pozornosti; njihovi električni tovornjaki so zasnovani tako kot tisti z dizelskimi motorji, pri čemer je eden od pomembnih dejavnikov odpornost pri trčenju.
Volvovi električni tovornjaki imajo enake kabine kot dizelski, ki so bili temeljito preizkušeni in imajo tudi enake napredne varnostne funkcije, ki so zasnovane za preprečevanje nesreč. Pri razvoju in preizkušanju varne zasnove so ključni izračuni in virtualne simulacije, s katerimi lahko digitalno testirajo različne scenarije in parametre. Za preverjanje rezultatov simulacij izvajajo tudi obsežne preizkuse trčenja tovornjakov, ki simulirajo resnične prometne razmere s ciljem preverjanja zahteve glede električne, kemične in požarne varnosti.
Namen obsežnih preizkusov trčenja je torej čim bolj zmanjšati tveganje požara in uhajanja kemikalij in preveriti, ali baterije in električne komponente ob trku ostanejo na mestu in ali se visokonapetostni sistem izklopi.
Pri preizkusnem bočnem trčenju se voziček, ki simulira osebni avtomobil, zaleti v bok tovornjaka, kjer so nameščene baterije. Preizkus potrjuje, da so baterijski paketi s svojimi moduli in celicami dobro zaščiteni in ostanejo na mestu, četudi so izpostavljeni močni sili.
Pri preizkusu prevračanja se mora tovornjak prevrniti – kar je razmeroma običajna nesreča tovornjaka. Namen je preveriti, ali se visokonapetostni sistem izklopi, da se zmanjšajo varnostna tveganja za voznika in reševalno ekipo.
Namen preizkusa, pri katerem tovornjak trči v oviro, ki simulira zadnji del drugega tovornjaka, je zagotovitev, da električne instalacije in komponente pod kabino ostanejo na mestu in da ni dejavnikov, ki bi vodili do požara ali drugih nevarnih okoliščin.
Na Volvu FM Electric so izvedli vse tri vrste obsežnih preskusnih trčenj, rezultati testov pa potrjujejo pozitivne rezultate virtualnih simulacij.