kako se vodilne svetovne naftne družbe strateško pripravljajo na električno mobilnost in kakšna mnenja imajo o tej transformaciji.
Prehod v obdobje električne mobilnosti bo postopoma začel vplivati tudi na povpraševanje po fosilnih gorivih, ki za zdaj še poganjajo veliko večino cestnih vozil. Ker promet predstavlja velik delež svetovne porabe nafte, ta trend predstavlja strateški izziv za naftne družbe.
Primerjava strategij naftnih družb glede električne mobilnosti kaže, da večina priznava rast električne mobilnosti potrebo po vključitvi v dolgoročne strategije, vendar niso pripravljene popolnoma opustiti poslovanja z nafto, po njihovem bo prehod postopen in hiter predvsem v nekaterih regijah. Mnogi verjamejo, da bo nafta ostala ključni energent vsaj do 2030 ali dlje, zlasti v težkem transportu in na razvijajočih se trgih.
Med naftnimi giganti ima najbolj izdelano strategijo Shell, ki veliko vlaga v polnilno infrastrukturo (Shell Recharge), kupuje specializirana podjetja in povezuje polnjenje z obnovljivimi viri in digitalnimi storitvami. Električna vozila vidijo kot strateško prihodnost osebnega prometa za cilj so opredelili postati široko energetsko podjetje, ne le naftno.
Pri britanskem BP stavijo na pragmatičen prehod, razvijajo mrežo BP Pulse (hitre polnilnice, predvsem v ZDA in EU), vendar so njihova vlaganja v polnilno infrastrukturo manj agresivna kot pri Shellu. V zadnjih letih so nekoliko umirili zeleni zagon in se usmerili v dobičkonosnost.
Pri TotalEnergies razvijajo električne polnilnice, sončne elektrarne in baterijske rešitve. Imajo jasno multi energijsko strategijo, v kateri so električna vozila del širšega energetskega ekosistema, močno poudarjajo Evropo in mestno mobilnost.
Med najbolj elektroskeptičnimi je podjetje ExxonMobil, ki minimalno vlaga v polnilno infrastrukturo za električna vozila in je nedavno zmanjšaol načrte vlaganj v nizkoogljične tehnologije in obnovljive vire ter se bolj osredotoča na tradicionalno nafto in plin ter petrokemijo.
Tudi BP in Shell sta zmanjšala agresivnost svojih “čistih energijskih” načrtov zaradi strateških izzivov in pritiskov investitorjev.



