Seveda niso čisti novinci v panogi, toda glede na tradicionalne znamke so šele v povojih. Vinfast je namreč na trgu šele od leta 2017. Na tokratnem CES-u pa so očitno poželi dovolj pozornosti, da so vsi dvignili obrvi.
Zdaj verjetno že veste, da je koncern Vinfast (del skupine VinGroup), ki ima sedež in proizvaja avtomobile v Vietnamu. Mlada znamka, ki je začela s klasičnimi pogoni (in se naslonila tudi na znanje BMW-ja), je zdaj skoraj povsem predana elektrifikaciji, svoje avtomobile izdelujejo v najsodobnejši tovarni v Hai Phongu, kjer se lahko pohvalijo z 90-odstotno avtomatizacijo.
Mlada znamka, ki hitro raste
Sprva so skromno delovali le doma in v bližnjih državah, zdaj širijo svoji prodajo tudi v ZDA (kjer že gradijo tudi tovarno v Severni Karolini) in Evropo. Prav stara celina bi lahko postala njihov največji trg v vmesnem času, sprva le za model VF8, potem pa še za modele VF6, VF7 in največji SUV VF9. Vsi seveda električno gnani, VinFast pa se lahko pohvali tudi z lastno tovarno baterij.
Vinfast v tekmi za cenovno ugoden BEV model
Zdaj so naredili naslednji korak - na salonu CES so predstavili avto (pravzaprav dva) s skrajnega konca ponudbe, od katerih bo prvi v ZDA na voljo (verjetno) že letos, v Evropo bi lahko prišel drugo leto.
Gre za električno gnani mikro SUV model VF3, ki bo že zaradi dimenzij (le 3,12 m je dolg) in oglatega, robustnega videza zagotovo dvignil obrvi tistih, ki bodo iskali cenovno ugodno, pa vendar zanimivo in uporabno električno prevozno sredstvo. Mimogrede - registriran naj bi bil za štiri potnike, s podrto zadnjo klopjo pa naj bi prtljažnik mačka meril 550 litrov.
Cena pod 20.000 evri? Povsem mogoče ...
Za VF 3 pri VinFastu niso izdali še kaj dosti, znano je le, da bo doseg malega urbanega terenčka znašal tik nad 200 km, po ugibanju dobro obveščenih portalov, pa naj bi s ceno ciljali celo pod 20.000 evrov. Ker so pri Vietnamskem proizvajalcu tudi jasno povedali, da si želijo, da bi malček postal Vietnamski ljudski avto. No, s ceno 20 tisoč evrov bo tudi to težko ...
Prihaja še Pick-up ...
Hkrati so pokazali študijo električno gnanega poltovornjaka VF Wild, ki pa bi lahko prišel na trge šele leta 2026, sprva le v ZDA. Gre za študijo baterijsko električnega pick-upa srednjega razreda (5,32 m), ki ima prilagodljivo veliko kabino oziroma tovorni prostor. Kar je lastniku v določenem trenutku pač bolj pomembno.
Preberite še: S Škodo Fabio v bazen (VIDEO)
Morda vas bo zanimal tudi pogovor, ki ga vodi Tilen Artač