Stranka SAB je zahtevala 25-odstotni popust pri nakupu letne vinjete za leto 2021. Vlada predlogu na drugi strani ni bila naklonjena.
Razglašena karantena, ki je marsikateremu Slovencu v letošnjem letu omejila gibanje zgolj na lastno občino, je posledično v veliki meri prinesla tudi prepoved uporabe vsaj večjega dela avtocest. V javnosti so se zato že ob prvem valu pojavile ideje in pobude po tem, da bi bodisi podaljšali veljavnost vinjet za leto 2020 ali pa za znižali ceno vinjet za leto 2021, ki so medtem s prvim decembrom že stopile v prodajo.
Za 25-odstotno znižanje cene so se zavzeli tudi v stranki SAB z Mašo Kociper na čelu, a le za tiste voznike, ki bodo dokazali, da so v letu 2020 uporabljali celoletno vinjeto, saj naj bi bili zaradi uvedbe zaprtja občin finančno oškodovani. O predlagani dopolnitvi zakona o cestninjenju pa je vlada na sredini seji odločila, da predloga stranke SAB vendarle ne bo podprla.
Razlogov za takšno odločitev vlade je več, kot glavnega pa navajajo, da vozniki z nakupom vinjete dobijo pravico do uporabe avtoceste v določenem času, pri tem pa ni omejitve, koliko kilometrov bodo tedaj naredili. Hkrati je DARS tudi v času trajanja zaprtja občin omogočal uporabo avtocestnega križa, zaradi česar je bila na eni strani mogoča uporaba avtocest znotraj občin, na drugi strani pa so avtoceste nemoteno lahko uporabljali tudi vsi tisti, ki so po njih potovali v službo. Prav dnevni migranti pa so tisti vozniki, ki v največji meri uporabljajo slovenske avtoceste.
Preverjanje je nemogoče
"Če zaradi ukrepa prepovedi prehajanja občinskih meja določen uporabnik ni mogel v drugo občino, to v praksi še ne pomeni, da cestninske ceste tudi dejansko ni uporabljal," so zapisali v sporočilu za javnost po dopisni seji.
V odgovor na zahteve stranke SAB, da bi popust pri nakupu vinjete za leto 2021 upoštevali na podlagi predložitve potrdila za nakup vinjete v letošnjem letu, je sicer ministrski zbor odvrnil, da ni načina, s katerim bi uporabniki lahko dokazali, da v mesecih trajanja karantene dejansko niso uporabljali avtocest. Posledično tudi ni mogoče ugotoviti, kdo je upravičen do popusta in kdo ne, hkrati pa bi ukrep po besedah ministrov pomenil tudi znatne stroške za DARS, ki je v tem času še vedno izvajal vse potrebne dejavnosti za nemoten potek prometa.