Peugeotov i-cockpit praznuje 10. rojstni dan, pri francoski znamki ga »prodajajo« kot zgodbo o drzni in uspešni inovaciji.
Pred več kot 10 leti si je Peugeot s prvo generacijo modela 208 drznil revolucionarno spremeniti enega od tistih elementov, ki so v celotni zgodovini avtomobila prestali najmanj sprememb. To je voznikovo delovno mesto. Zgodba se je začela leta 2010 na avtomobilskem salonu v Ženevi, kjer so predstavili konceptni Peugeot SR1, ki je razkril nekatere zamisli znamke in med njimi je bilo tudi voznikovo delovno mesto i-Cockpit, ki je spreobrnilo klasične zapovedi oblikovanja in ergonomije.
V tistem času so pri Peugeotu poskušali izboljšati voznikovo mesto in vanj vnesti bolj intenzivne občutke v vožnji, boljšo ergonomijo in več varnosti. Majhna skupina oblikovalcev in inženirjev se je lotila dela in precej hitro so prišli do zamisli o volanu manjših dimenzij.
Do takrat je bil avtomobilski volan velik, informacije pa je voznik prebiral z instrumentne plošče prek volana. Za to spremembo so se odločili, ker je bila klasična postavitev instrumentne plošče in volana domnevno moteča. Prepričani so bili, da je najboljši položaj za prebiranje informacij v višini pogleda in odločili so se, da je treba informacije umestiti v višino oči.
Znamka je s tako inovativnim in svežim konceptom takrat veliko tvegala, nov koncept so morali sprejeti predvsem kupci. Za tiste iz Francije in Nemčije so na dirkališču organizirali testne vožnje. Najprej so lahko udeleženci vozili avtomobil s klasičnim volanom in armaturno ploščo, nato pa so jih posadili v prototip z novim volanom in novo instrumentno ploščo. Povratne informacije so bile menda odlične.
Prva generacija Peugeota 208 je bila serijsko opremljena z voznikovim delovnim mestom i-Cockpit, ki naj bi preobrazilo izkušnje voznikov z več užitkov in udobja v vožnji, več varnosti po zaslugi manjšega volana in seveda zaradi oblike.
Kljub ne tako majhnemu številu kritik koncepta majhnega volana med nogami in merilnikov v višini oči, ki lahko tudi motijo pregled na cesto, bodo pri Peugeotu z i-Cockpitom še vztrajali. To so dokazali tudi s konceptnim vozilom Inception, ki je bilo v začetku letošnjega leta predstavljeno na sejmu CES v Las Vegasu, s katerim napovedujejo prihodnost voznikovega delovnega mesta i-Cockpit z revolucionarnim krmilnim sklopom, ki ponuja nove vozniške izkušnje s tabličnimi računalniki in pametnimi napravami.