Volkswagen Accelerate - razkrita prihodnost Volkswagna pa tudi Golfa in Pola

5. 3. 2021 | Jure Šujica
Deli

Ob napovedi električnih modelov in novosti pa so pri Volkswagnu razkrili tudi usodo obstoječih ključnih modelov.

Vokswagen je navkljub dejstvu, da so v svet elektrificiranih avtomobilov vstopil relativno pozno, v zadnjem obdobju predvsem z modelom ID.3 uspel nadoknaditi 'zaostanek' za konkurenco, saj je avtomobil postal najbolje prodajan električni avtomobil na trgu, sledijo pa mu tudi novi modeli, kot je ID.4 in drugi. Elektrifikacija tako postaja eden izmed ključnih pojmov v razvoju znamke, očitno pa ji bodo še nekaj dodali na pomenu.

Na današnji digitalni konferenci, ki je gostil generalni direktor Volkswagna, Ralf Brandstätter, je tako postalo jasno, da je Volkswagen pred vrati velike transformacije. »V prihajajočih letih bo Volkswagen deležen takšnih sprememb kot še nikoli doslej,« je dejal Brandstätter. S tem je v prvi vrsti ciljal na hitrejši prehod na e-mobilnost. Če je bil aktualni načrt znamke, da bi delež električnih avtomobilov, ki bi jih prodali v Evropi leta 2030 znašal 35 odstotkov, so ga sedaj podvojili na 70 odstotkov.

Na severnoameriškem tržišču naj bi bil ta delež nekoliko manjši, še vedno pa naj bi dosegel okrog 50 odstotkov vozil. To naj bi pri Volkswagnu dosegli z velikimi vlaganji v razvoj električnih in priključno-hibridnih avtomobilov, saj naj bi v prihodnjih letih po omenjenem načrtu v razvoj podjetja namenili okrog 16 milijard evrov.

Večja prodaja električnih vozil pa je le vrh ledene gore sprememb in novosti, ki jih napovedujejo pri Volkswagnu. Avtomobilska znamka namreč postaja vse bolj računalniško usmerjena, na tem področju pa v zadnjem času vztrajno povečujejo tudi število zaposlenih. Kot poudarjajo bodo avtomobili v prihodnosti postali kot veliki računalniki, njihova funkcionalnost pa bo v veliki meri odvisna od programske opreme.

Nenazadnje naj bi se novi avtomobili v prihodnje med seboj vse manj razlikovali. To pomeni, da bodo kupci poleg izbire modela lahko bolj ali manj lahko izbirali le še barvo vozila, moč motorja in pa zmogljivost baterije. Vsa personalizacija in dodatne funkcije bodo nato naročali po potrebi, vklapljale pa se bodo na daljavo. Na ta način naj bi potekale tudi nadgradnje programske opreme, kar pri Volkswagnu sicer že izvajajo, v prihodnje pa bodo programske posodobitve na voljo vsakih 12 tednov – od letošnjega poletja naprej.

Ključni modeli ostajajo

Poenotenje vozil, ki bo sledilo s 'selitvijo' personalzacije v programske vode bo hkrati poenostavilo proizvodnjo novih vozil, s tem pa tudi proizvodnjo. Eden izmed ciljev vodstva je namreč petodstotno znižanje proizvodnih stroškov, hkrati pa petodstotno zvišanje čistega dobička in to že do leta 2023. Ob tem predvidevajo, da bodo v Evropi že letošnje leto zaključili v območju črnih številk oziroma s profitom.

Seveda pa tiskovna konferenca ni minila brez pogovorov o usodi obstoječih in prihodu novih modelov. Ključni modeli znamke: Golf, Tiguan, Passat, Tayron (sedemsedežni SUV za kitajski trg, ki bi lahko prišel celo v EU) in T-ROC bodo dobili vsaj še enega naslednika, a bodo hkrati deležni izboljšav na področju motornih zmogljivosti in učinkovitosti, eventuelno pa naj bi prejeli priključno-hibridne pogonske sklope z dosegom do 100 kilometrov. Model Touran na drugi strani svojega naslednika ne bo dobil.

Seveda pa bo glavnina novosti usmerjenih v nove izključno električne avtomobile, od letos naprej pa bodo vsako leto predstavili vsaj en povsem nov model. Trend naj bi začeli z modelom ID.4 GTX, še pred koncem leta pa bo sledil športni ID.5. Kitajski trg bo medtem dobil družinskega sedemsedežnika ID.6 X.

ID.3-jev manjši brat, ki naj bi na trg zavil že čez dve leti bo na drugi strani še nekoliko počakal. Na trg naj bi zapeljal šele leta 2025, zanj pa bo treba odšteti približno 20.000 evrov. Le leto dni za njim pa bo na cesto zapeljal povsem nov električni avtomobil višjega cenovnega razreda, ki ga pri Volkswagnu zaenkrat skrivajo pod imenom Trinity. Avtomobil bo narejen na povsem novi platformi Scalable Systems Platform (SSP), ki bo predtsvljal vrh Volkswagnove ponudbe, omogočal pa naj bi že avtonomno vožnjo četrte generacije.

Novo na Metroplay: Maja Keuc iskreno o življenju na Švedskem in kaj jo je pripeljalo nazaj